Siirry suoraan sisältöön

Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky (B-osa)Laajuus (6 op)

Opintojakson tunnus: LS00EX17

Opintojakson perustiedot


Laajuus
6 op

Osaamistavoitteet

Koulutuksen käytyään osallistuja ymmärtää systemaattisen tiedonkeruun merkityksen sensorisen integraation ongelmien arvioinnissa sekä miten sensorisen integraation ongelmat vaikuttavat lapsen toimintakykyyn.

Sisältö

Neuroanatomian ja -fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
Sensorisen integraation teoria osana lapsen toimintakykyä (mm. aistisäätelyn ongelmat ja aistipohjaiset motoriset vaikeudet.)
Aistitiedon käsittely sensomotoristen perusvalmiuksien kehityksen perustana ja normitettujen ja strukturoitujen menetelmien käyttö arvioinnissa.
Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn osallistumisen ja suoritusten tasolla.

Koulutus sisältää yhdeksän (9) koulutuspäivää, joista kolme (3) toteutuu etäyhteydellä (ZOOM).

Koulutus sisältää itsenäistä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä (Moodle) mm. neuroanatomian ja -fysiologian opinnot kokonaan verkossa. Lisäksi osallistuja perehtyy kirjallisuuteen ja tekee kirjalliset raportit liittyen omaan asiakastapaukseensa. Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä.

Koulutuksen suorittaminen edellyttää osallistumista kaikkiin koulutuspäiviin sekä tehtävien toteuttamista hyväksytysti.

Koulutus sisältää SPM- ja SPM-P (Sensory Processing Measure/ Pre-school) - arviointimenetelmän käytön ja tulkinnan. Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään SPM ja SPM-P- käsikirjat sekä arviointimenetelmään liittyvät kyselylomakkeet.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.

Mikäli tavoitteenasi on opiskella SI-terapeutiksi, johdantotaso koostuu A- ja B-osista. Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky, 6 op on koulutuksen B-osa.

Esitietovaatimukset

Koulutus on maksullista täydennyskoulutusta

Siirry alkuun