Siirry suoraan sisältöön

PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: TU00DH73

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on palvelumuotoilun tuntemus käsitteenä ja sen merkityksen hahmottaminen sekä uuden teknisen tuotteen että palvelun suunnittelussa. Käyttäjälähtöisen suunnittelun osaamista syvennetään palveluiden kehittämiseen sekä palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin.

Sisältö

- Palveluiden suunnittelu ja mallintaminen
- Palvelukokemuksen kontaktipisteet, palvelupolku ja palvelutuokio sekä ja niiden suunnittelu ja mallintaminen
- Käyttäjäkeskeisen suunnittelun peruskäsitteet ja työmenetelmät ja niiden hyödyntäminen palveluiden suunnittelussa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut hyvin sekä hallitsee palvelukonseptoinnin hyvin. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista erinomaisesti palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut erinomaisesti. Opiskelija hallitsee palvelukonseptoinnin erinomaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.

Siirry alkuun