Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyöLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: KX00CZ86

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.

Sisältö

- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Siirry alkuun