IT-palveluiden myynti ja markkinointiLaajuus (4 op)
Opintojakson tunnus: XX00AD99
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Osaamistavoitteet
Kurssi tarjoaa laajan yleiskuvan IS (Information Systems) palveluiden myynnistä ja markkinoinnista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää pääpiirteet IS palveluiden myynnistä ja markkinoinnista, tuntee asiakaskeskeisyyden merkityksen IS palveluiden markkinoinnissa ja hallitsee myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet. Lisäksi oppilas osaa soveltaa oppimaansa tosi-elämän esimerkkeihin.
Sisältö
Kurssin teemoihin kuuluvat myynnin ja markkinoinnin rooli IS palveluliiketoiminnan keskeisenä prosessina, markkinointiympäristö ja sen analysointi sekä markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus.
Kurssin suoritettuaan opiskelija hallitsee:
- IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian
- Asiakaslähtöisen markkinoinnin ja myynnin tärkeyden
- tuntee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät.
- palvelujen markkinoinnin kilpailukeinot
- kilpailukeinot ja osaa tutkia palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kurssin suoritettuaan opiskelija tietää IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian, ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin ja myynnin tärkeyden, tietää asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, tuntee palvelujen markkinoinnin kilpailukeinot, tuntee kilpailukeinot ja osaa tutkia palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian, osaa soveltaa asiakaslähtöistä markkinointia ja myyntiä tosi-elämän esimerkkeihin, hallitsee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, osaa soveltaa palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja tosi-elämän esimerkkeihin, hallitsee kilpailukeinot ja osaa soveltaa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä tosi-elämän esimerkkeihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:
- käyttää ja soveltaa IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologiaa tosi-elämässä
- käyttää asiakaslähtöistä markkinointia ja myyntiä tosi-elämässä
- hallitsee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät käytännössä
- käyttää ja soveltaa palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja tosi-elämässä
- hallitsee kilpailukeinot ja osaa soveltaa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä tosi-elämässä