Siirry suoraan sisältöön

XR-käyttöliittymät (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED36-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.05.2024 - 20.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tania Chumaira
Vastuuopettaja
Tania Chumaira
Ryhmät
KXE22S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED36

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 84 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 02.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Pe 03.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ma 06.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ti 07.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ke 08.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Pe 10.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ma 13.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ti 14.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ke 15.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
To 16.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Pe 17.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Ma 20.05.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
XR-käyttöliittymät KX00ED36-3003
AR454 Digitila Rotation
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön.

Sisältö

- käytettävyys ja käyttöliittymien suunnitteluperiaatteet
- XR-käyttöliittymien toteuttamiseen tarvittavien sovellusten hallinta
- käyttöliittymäelementtien tuonti pelimoottoriin ja niiden toiminnallisuuden ohjelmointi

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojakso ”Graafinen suunnittelu”.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön hyvin. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön hyvin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön kiitettävästi. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Siirry alkuun