Palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KQ00BW44-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2020 - 30.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2020 - 31.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on palvelumuotoilun tuntemus käsitteenä ja sen merkityksen hahmottaminen sekä uuden tuotteen että palvelun suunnittelussa. Käyttäjälähtöisen suunnittelun osaamista syvennetään palveluiden kehittämiseen sekä palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin.
Sisältö
- Palveluiden suunnittelu ja mallintaminen
- Palvelukokemuksen kontaktipisteet, palvelupolku ja palvelutuokio sekä ja niiden suunnittelu ja mallintaminen
- Käyttäjäkeskeisen suunnittelun peruskäsitteet ja työmenetelmät ja niiden hyödyntäminen palveluiden suunnittelussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut hyvin sekä hallitsee palvelukonseptoinnin hyvin. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä hyvin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista erinomaisesti palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut erinomaisesti. Opiskelija hallitsee palvelukonseptoinnin erinomaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä erinomaisesti.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.