Siirry suoraan sisältöön

Media-alan englanti (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00BK89-3041

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 161
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Anna Junnikkala
Vastuuopettaja
Mikko Pirinen
Ryhmät
KXH18S2
Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma ilta
KXH19S1
Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KM00BK89
Toteutukselle KM00BK89-3041 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija pystyy kehittämään englanninkielistä viestintäosaamistaan osana ammattitaitoaan.

Opiskellessaan ammattialaansa ja työskennellessään media-alan työtehtävissä kansainvälisissä ja monikulttuurisissa ympäristöissä, Opiskelija pystyy

• esittelemään osaamistaan, työkokemustaan ja työnsä tuloksia
• hankkimaan, arvioimaan ja soveltamaan ammatillista tietoa
• suunnittelemaan, kehittämään, toteuttamaan ja esittelemään ideoita, konsepteja, ratkaisuja, sovelluksia, tuotteita, palveluja ja prosesseja
• kommunikoimaan asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa
• johtamaan työryhmiä ja opastamaan työntekijöitä
• antamaan ja käsittelemään palautetta.
Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat vähintään taitotasoa B2.

Sisältö

Kieli- ja viestintätaidon itsearviointi, tavoitteiden asettaminen, oppimisen suunnittelu ja kielellisten apuvälineiden käyttö.

Opiskeluun, työnhakuun ja työtilanteisiin liittyvät tehtävät.

Opintojakson sisältö suunnitellaan opintopolkukohtaisesti.

Oppimateriaalit

Opettajan kokoama oppimateriaali

Opetusmenetelmät

Lähiopetus: suulliset ja kirjalliset tehtävät

Lisätietoja opiskelijoille

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Englanninkielisissä opiskelu- ja työtilanteissa opiskelija pystyy toimimaan tiedon vastaanottajan ja toiminnan toteuttajan roolissa.

Opiskelija pystyy viestimään tehokkaasti, uskottavasti ja odotuksiin nähden sopivasti ammatillisissa tilanteissa, joissa on helposti saavutettava viestinnällinen ja toiminnallinen tavoite. Tilanteissa on vähän osatekijöitä; tilanne sisältää perättäisiä ja erikseen käsiteltäviä vaiheita ja vähän muuttuvia tekijöitä.

Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B1.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Englanninkielisissä opiskelu- ja työtilanteissa opiskelija pystyy toimimaan toiminnan ohjaajan ja ryhmänvetäjän roolissa.

Opiskelija pystyy viestimään tehokkaasti, uskottavasti ja odotuksiin nähden sopivasti useimmissa ammatillisissa tilanteissa, jotka edellyttävät viestinnällistä joustavuutta, keskeisten kanavien, tekstilajien ja tyylien käyttöä sekä alan perussanaston taitavaa kontekstuaalista käyttöä.

Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B2.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Englanninkielisissä opiskelu- ja työtilanteissa opiskelija pystyy toimimaan toiminnan johtajan tai suunnittelijan roolissa.

Opiskelija pystyy viestimään tehokkaasti, uskottavasti ja odotuksiin nähden sopivasti myös sellaisissa ammatillisissa tilanteissa, joissa on vaikeasti saavutettava viestinnällinen ja toiminnallinen tavoite

Vaativat tilanteet edellyttävät viestinnällistä monitaitoisuutta eli samanaikaisten prosessien hallintaa, kulttuuritaitoisuutta ja monien näkökulmien huomioon ottamista, useiden kanavien, tekstilajien ja tyylien käyttöä sekä alan erityissanaston taitavaa kontekstuaalista käyttöä.

Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa C1.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Englanninkielisissä opiskelu- ja työtilanteissa opiskelija pystyy toimimaan tiedon vastaanottajan ja toiminnan toteuttajan roolissa.

Opiskelija pystyy viestimään tehokkaasti, uskottavasti ja odotuksiin nähden sopivasti ammatillisissa tilanteissa, joissa on helposti saavutettava viestinnällinen ja toiminnallinen tavoite. Tilanteissa on vähän osatekijöitä; tilanne sisältää perättäisiä ja erikseen käsiteltäviä vaiheita ja vähän muuttuvia tekijöitä.

Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B1.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi
Tuntityöskentely
Suulliset ja kirjalliset työt

Siirry alkuun