Siirry suoraan sisältöön

IT-palveluiden myynti ja markkinointi (4 op)

Toteutuksen tunnus: XX00AD99-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Virve Prami
Opintojakso
XX00AD99
Toteutukselle XX00AD99-3007 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Kurssi tarjoaa laajan yleiskuvan IS (Information Systems) palveluiden myynnistä ja markkinoinnista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää pääpiirteet IS palveluiden myynnistä ja markkinoinnista, tuntee asiakaskeskeisyyden merkityksen IS palveluiden markkinoinnissa ja hallitsee myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet. Lisäksi oppilas osaa soveltaa oppimaansa tosi-elämän esimerkkeihin.

Sisältö

Kurssin teemoihin kuuluvat myynnin ja markkinoinnin rooli IS palveluliiketoiminnan keskeisenä prosessina, markkinointiympäristö ja sen analysointi sekä markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus.

Kurssin suoritettuaan opiskelija hallitsee:
- IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian
- Asiakaslähtöisen markkinoinnin ja myynnin tärkeyden
- tuntee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät.
- palvelujen markkinoinnin kilpailukeinot
- kilpailukeinot ja osaa tutkia palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä.

Työmuodot

100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi.

Aika ja paikka

Riippuu opiskelijasta itsestään.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Löytyy netin oppimisympäristöstä.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Riippuu opiskelijasta itsestään

Kansainväliset yhteydet

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Riippuu opiskelijan lähtötasosta.

Sisällön jaksotus

Riippuu opiskelijasta itsestään.

Lisätietoja opiskelijoille

- Kurssi löytyy osoitteesta: https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=154
- Kurssiavain: marketing
- Kokeen salasana: Quality

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Kurssin suoritettuaan opiskelija tietää IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian, ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin ja myynnin tärkeyden, tietää asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, tuntee palvelujen markkinoinnin kilpailukeinot, tuntee kilpailukeinot ja osaa tutkia palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija hallitsee IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologian, osaa soveltaa asiakaslähtöistä markkinointia ja myyntiä tosi-elämän esimerkkeihin, hallitsee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, osaa soveltaa palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja tosi-elämän esimerkkeihin, hallitsee kilpailukeinot ja osaa soveltaa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä tosi-elämän esimerkkeihin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:
- käyttää ja soveltaa IS palvelujen markkinoinnin ja myynnin perusterminologiaa tosi-elämässä
- käyttää asiakaslähtöistä markkinointia ja myyntiä tosi-elämässä
- hallitsee asiakkaan käyttäytymisen, laatukokemuksen että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät käytännössä
- käyttää ja soveltaa palvelujen markkinoinnin kilpailukeinoja tosi-elämässä
- hallitsee kilpailukeinot ja osaa soveltaa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä tosi-elämässä

Siirry alkuun