Siirry suoraan sisältöön

Liiketoimintaprosessien kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TY00CZ21-3015

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
20.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tekniikan ja liikenteen alan täydennyskoulutus
Opettajat
Jarmo Toivanen
Ryhmät
LT6725K02
Industrial Management Diploma
Opintojakso
TY00CZ21

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 21.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Ti 28.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Ti 04.11.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Pe 07.11.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD569 Oppimistila
Ti 11.11.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Pe 14.11.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD569 Oppimistila
Ti 18.11.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Pe 21.11.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD569 Oppimistila
Ti 25.11.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Pe 28.11.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD569 Oppimistila
Ti 02.12.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Pe 05.12.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD569 Oppimistila
Ti 09.12.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD550 Oppimistila
Pe 12.12.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Business Process Development TY00CZ21-3015
KMD569 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa mallintaa, kuvata ja mitata liiketoimintaprosessia ja tunnistaa suorituskyvyn parantamisen kannalta oleelliset tekijät ja ehdottaa niille parannuskeinoja.

Sisältö

Prosessien mallintamisen menettelyt
Prosessien mittaaminen
Prosessien suorituskyvyn parantaminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Suoritus täyttää vähintään kolme alla esitetystä kuudesta kriteeristä:
*opiskelija ymmärtää jakson keskeisen sisällön
*opiskelijan tuottamat kirjalliset/suulliset esitykset vahvistavat hänen ymmärtävän aineiston sisällön ja taidon valita, tulkkta ja perustella ydinviestin
*opiskelija tunnistaa liitynnät jakson keskeisten käsitteiden ja käytännön liiketoiminnan menettelyjen välillä ja osaa reflektoida, arvioida ja keskustella
*opiskelija osoittaa aloitteellisuutta, aktiivista osallistumista ja vastuuta henkilökohtaisesta ja ryhmätehtävistä
*opiskelija osaa hakea olennaista tietoa opintojakson aineiston ulkopuolelta kyseenalaistaen nykyiset menettelyt ja osoittaen lähdekriittisyyttä
*opiskelijan raportit on kirjoitettu hyvien akateemisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähteitä ohjeiden mukasiesti käyttäen täsmällisellä ja sujuvalla englannin kielellä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijan suoritus täyttää useimmat edellä esitetyistä kriteereistä ja täyttää ne kolmessa tai useammassa hyvin tai erittäin hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija täyttää kaikki edellä esitetyt kuusi kriteeriä ja lisäksi osoittaa vähintään kolmessa erinomaista osaamista

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Suoritus täyttää vähintään kolme alla esitetystä kuudesta kriteeristä:
*opiskelija ymmärtää jakson keskeisen sisällön
*opiskelijan tuottamat kirjalliset/suulliset esitykset vahvistavat hänen ymmärtävän aineiston sisällön ja taidon valita, tulkkta ja perustella ydinviestin
*opiskelija tunnistaa liitynnät jakson keskeisten käsitteiden ja käytännön liiketoiminnan menettelyjen välillä ja osaa reflektoida, arvioida ja keskustella
*opiskelija osoittaa aloitteellisuutta, aktiivista osallistumista ja vastuuta henkilökohtaisesta ja ryhmätehtävistä
*opiskelija osaa hakea olennaista tietoa opintojakson aineiston ulkopuolelta kyseenalaistaen nykyiset menettelyt ja osoittaen lähdekriittisyyttä
*opiskelijan raportit on kirjoitettu hyvien akateemisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähteitä ohjeiden mukasiesti käyttäen täsmällisellä ja sujuvalla englannin kielellä

Siirry alkuun