Planning of the Thesis Work (5 ECTS)
Code: XX00EL75-3071
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Elderly Care
- Teacher in charge
- Arja Suikkala
- Course
- XX00EL75
Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 26 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 15.08.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Thu 04.09.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Thu 02.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Mon 20.10.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Thu 23.10.2025 time 12:00 - 13:30 (1 h 30 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Thu 20.11.2025 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
|
Tue 09.12.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071 |
MPA2019
Oppimistila
|
Learning outcomes
The student will be able to
• identify questions and needs for development in their professional field and working life and plan solutions to them in accordance with the principles of sustainable development
• use reliable information from various sources to base and frame their work
• apply their professional knowledge and appropriate methods and working methods in their development work.
Content
• Familiarisation with the thesis process
• Contractual and permitting practices
• Familiarisation with the environment and planning of cooperation with working life
• Identifying the need for development
• Source-critical information gathering in Finnish and English
• Choice of working methods and methodologies
• Specifying the topic
• Drawing up and presenting a development plan
Prerequisites
Competence in research and development methods in accordance with the curriculum.
Teaching methods
Independent work
Teamwork
Seminars
Small group tutorial
Peer review
Location and time
Pääasiallisesti itsenäistä opiskelua ja opinnäytetyön edistämistä itsenäisesti.
OHJAUKSET
• 15.8. klo 9-11 -> info (etä)
• 4.9. klo 13-15 -> etäohjaus 1
• 2.10. yksilöohjaus koko pvä (etä / suunnitelman palautus ohjaajalle 25.9.)
• 20.10. klo 13-15 -> etäohjaus 2
• 23.10. klo 12-13:30 -> tiedonhaun kirjastoinfo
• 23.10. klo 9-10:30 -> englanti
• 20.11. klo 9-11 etäohjaus 3
• 9.12. koko pvä -> suunnitelmaseminaari (lähi / suunnitelman palautus ohjaajalle 2.12.)
Huom. Ohjaushetkiin osallistuminen on pakollinen osa opinnäytetyön suorittamista.
Student workload
5 op = 135 opiskelijan työtuntia
Content scheduling
1. ja 2. periodi
Further information for students
TEKOÄLYN KÄYTTÖ OPINNÄYTETYÖPROSESSISSA
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Opinnäytetyön tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Ohjeistus löytyy OMA:sta kohdasta Työkalut > Opettajan työkalut > Oppimistoiminta > Linjaukset ja ohjeet > Ohjeet > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille? (8.8.2024) (pdf-tiedosto)
ERITYINEN TUKI
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
Lähiopetuksen aikataulussa muutokset mahdollisia.
Linkki Metropolian tietosuojaselosteeseen https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Assessment methods and criteria
Assessment criteria see the attachment of the curriculum
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, good (3)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, excellent (5)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, approved/failed
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"