Skip to main content

Planning of the Thesis Work (5 ECTS)

Code: XX00EL75-3071

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Elderly Care
Teachers
Miia Pulkkinen
Arja Suikkala
Marianne Roivas
Heidi Oilimo
Teacher in charge
Arja Suikkala
Groups
SXC23S2
Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
XX00EL75

Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 26 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 15.08.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Thu 04.09.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Thu 02.10.2025 time 08:30 - 16:00
(7 h 30 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Mon 20.10.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Thu 23.10.2025 time 12:00 - 13:30
(1 h 30 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Thu 20.11.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
Tue 09.12.2025 time 08:30 - 16:00
(7 h 30 min)
Opinnäytetyön suunnittelu XX00EL75-3071
MPA2019 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student will be able to
• identify questions and needs for development in their professional field and working life and plan solutions to them in accordance with the principles of sustainable development
• use reliable information from various sources to base and frame their work
• apply their professional knowledge and appropriate methods and working methods in their development work.

Content

• Familiarisation with the thesis process
• Contractual and permitting practices
• Familiarisation with the environment and planning of cooperation with working life
• Identifying the need for development
• Source-critical information gathering in Finnish and English
• Choice of working methods and methodologies
• Specifying the topic
• Drawing up and presenting a development plan

Location and time

OHJAUKSET

• 15.8. klo 9-11 -> info (etä)
• 4.9. klo 13-15 -> etäohjaus 1
• 2.10. yksilöohjaus koko pvä (etä / suunnitelman palautus ohjaajalle 25.9.)
• 20.10. klo 13-15 -> etäohjaus 2
• 23.10. klo 12-13:30 -> tiedonhaun kirjastoinfo
• 23.10. klo 9-10:30 -> englanti
• 20.11. klo 9-11 etäohjaus 3
• 9.12. koko pvä -> suunnitelmaseminaari (lähi / suunnitelman palautus ohjaajalle 2.12.)

Teaching methods

Independent work
Teamwork
Seminars
Small group tutorial
Peer review

Student workload

5 op = 135 opiskelijan työtuntia

Content scheduling

1. ja 2. periodi

Further information

TEKOÄLYN KÄYTTÖ OPINNÄYTETYÖPROSESSISSA

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Opinnäytetyön tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Ohjeistus löytyy OMA:sta kohdasta Työkalut > Opettajan työkalut > Oppimistoiminta > Linjaukset ja ohjeet > Ohjeet > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille? (8.8.2024) (pdf-tiedosto)

ERITYINEN TUKI

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.

Lähiopetuksen aikataulussa muutokset mahdollisia.

Linkki Metropolian tietosuojaselosteeseen https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, good (3)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, excellent (5)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, approved/failed

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment methods and criteria

Assessment criteria see the attachment of the curriculum

Qualifications

Competence in research and development methods in accordance with the curriculum.

Go back to top of page