Siirry suoraan sisältöön

C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EX67-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 17.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
18.08.2025 - 19.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
TVT23-PE
Pelikehitys
Opintojakso
TX00EX67

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 46 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 18.08.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
Ti 19.08.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
Ke 20.08.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
To 21.08.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
Pe 22.08.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
To 04.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
Pe 05.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
C++ -ohjelmoinnin jatkokurssi TX00EX67-3004
KMD557 Digitila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu C++ -kielen edistyneisiin ja uusiin ominaisuuksiin. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia, sekä arvioida koodin laatua staattisen ja dynaamisen analyysin pohjalta. Opiskelija osaa käyttää käännös- ja kokoamistyökaluja ja määritellä yksikkötestejä. Hän pystyy hyödyntämään kirjastoja ja osaa toteuttaa tärkeimpiä olio-ohjelmoinnin suunnittelumalleja C++ -kielellä. Hän osaa käyttää hyödyntää C++ -pohjaisia pelimoottoreita.

Sisältö

- moderni C++
- profilointi
- optimointi
- koodin staattinen ja dynaaminen analyysi
- työkalut ja kirjastot
- suunnittelumallit
- C++:aa hyödyntävät pelimoottorit

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut hyvin. Hän osaa profiloida ohjelmia ja tehdä tähän perustuen yksinkertaisia optimointeja. Hän tuntee ja osaa toteuttaa muutamia suunnittelumalleja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut erinomaisesti. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia. Hän tuntee ja osaa toteuttaa suunnittelumalleja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Siirry alkuun