2D Game Art Fundamentals (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00FB95-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.12.2026
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 240
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Virve Prami
- Vastuuopettaja
- Janne Salonen
- Ryhmät
-
ATX25TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄATX25TV MAKSULLINEN JÄRJESTELMÄ
- Opintojakso
- TT00FB95
Tavoitteet
After completing the course students will be able to apply a clear workflow to future projects when creating 2d game graphics that include the phases of research, concept, execution and mplementation.
Students will also be able to analyze a 2d background in terms of
value, colour, composition and shape usage.
Sisältö
This 2d Game Art Fundamental course will guide you through the whole process of creating 2d graphics for a platformer game from research, concept, creation and implementation into Unity.
The course is broken down to the key areas of
1) Workflow
2) Research
3) Thumbnail Sketching
4) Colour Theory
5) Example Project Breakdown
6) Testing in Unity
The content in the course has been developed by two professional game artists that have worked on over 20 game productions on PC, Mobile and Console.
Aika ja paikka
Online
Oppimateriaalit
Online
Opetusmenetelmät
100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and checklists.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Online
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
.N/A
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Pass/Fail
Ability to apply game graphics theory and workflow to graphics in a 2d game template
Exam schedule and retests and can be find in study environment.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ability to apply game graphics theory and workflow to graphics in a 2d game template Exam schedule and retests can be find in study environment
Esitietovaatimukset
A basic understanding of the Photoshop & Unity interface is beneficial.