Introduction to the Swedish Language (5 cr)
Code: VV00CB69-3022
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 17.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.01.2024 - 15.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) Education
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 30
Implementation has 16 reservations. Total duration of reservations is 41 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 22.01.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 29.01.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 05.02.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 12.02.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 19.02.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 26.02.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 04.03.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 11.03.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 18.03.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 25.03.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Tue 26.03.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MPB6005
Oppimistila
|
Mon 08.04.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 15.04.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Mon 22.04.2024 time 11:00 - 13:30 (2 h 30 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MMA106
Oppimistila
|
Tue 14.05.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MPB6007
Oppimistila
|
Tue 21.05.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Ruotsin perusteet VV00CB69-3022 |
MPB6007
Oppimistila
|
Objective
The student uses basic Swedish vocabulary, grammar and phrases in common communication situations.
Content
Basic Swedish vocabulary, phrases, everyday communication situations, basic Swedish grammar.
Location and time
Opetusta Myyrmäen kampuksella maanantaisin 22.1.2024 alkaen 12 kertaa klo 11-14.
Materials
Oppimateriaali ilmoitetaan ennen kurssin alkua.
Teaching methods
Participation in classes, pair and group work, independent work. Max. 2 absences allowed.
Exam schedules
.
Student workload
1 op = 27 tuntia
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives on a satisfactory level. The student´s target language communication skills and cultural knowledge are limited compared to the content of the course.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives on a good level, but some aspects of the student´s skills and knowledge still require further attention. The student´s target language communication skills and cultural knowledge are good with regard to the content of the course. The student is able to apply the acquired skills in communication situations encountered in studies, work, or free time.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the course objectives excellently. The student´s target language skills and cultural knowledge are strong with regard to the content of the course. The student is able to apply the acquired skills in communication situations encountered in studies, work, or free time.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija ymmärtää vain vähäisen määrän yksittäisiä puhuttuja ja kirjoitettuja sanoja ja ilmauksia. Opiskelija osaa ilmaista itseään puheessa hyvin suppeasti käyttäen harjoiteltuja sanoja ja opeteltuja vakioilmaisuja. Hän osaa selvittää opintojakson tason mukaisia tekstejä apukeinoja (esim. eleet, piirtäminen, sanastot, netti) käyttäen ja pystyy reagoimaan kielellisissä kommunikaatiotilanteissa arvaamalla tai päättelemällä yksittäisten sanojen merkityksiä asiayhteyden, yleistiedon tai muun kielitaitonsa perusteella.
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi, ja hän pystyy kertomaan joistakin tutuista ja itselleen tärkeistä asioista käyttäen suppeaa ilmaisuvarastoa sekä ilmaisemaan muutaman lyhyen lauseen harjoitelluista aiheista. Opiskelija selviää rutiininomaisissa ja yksinkertaisissa keskusteluissa välttävästi. Opiskelija ääntää useimmat harjoitellut ilmaisut ymmärrettävästi ja hallitsee hyvin suppean perussanaston, muutaman tilannesidonnaisen ilmauksen ja peruskieliopin aineksia. Opiskelijan taito viestiä kohdekielellä ja kielialueen kulttuurin tuntemus ovat opintojakson koko sisältöön nähden suppeita, mutta hän osoittaa motivaatiota ja halua kehittää omaa kielitaitoaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, ja hän pystyy vaihtamaan ajatuksia tai tietoja tutuissa ja jokapäiväisissä tilanteissa sekä toisinaan ylläpitämään viestintätilannetta. Hän osaa käyttää yleisimpiä kohteliaita tervehdyksiä ja puhuttelumuotoja sekä esittää kohteliaasti esimerkiksi pyyntöjä, kutsuja, ehdotuksia ja anteeksipyyntöjä ja vastata sellaisiin. Opiskelija pystyy kertomaan jokapäiväisistä ja konkreettisista sekä itselleen tärkeistä asioista käyttäen yksinkertaisia lauseita ja konkreettista sanastoa. Opiskelija osaa helposti ennakoitavan perussanaston ja monia keskeisimpiä rakenteita sekä ymmärtää helppoja, tuttua sanastoa ja ilmaisuja sekä selkeää puhetta sisältäviä tekstejä. Opiskelijan taito viestiä kohdekielellä ja kielialueen kulttuurintuntemus ovat opintojakson koko sisältöön nähden hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi, ja hän selviää kohtalaisesti monenlaisista jokapäiväisistä viestintätilanteista ja pystyy enenevässä määrin olemaan aloitteellinen viestintätilanteessa. Opiskelija osaa käyttää kieltä yksinkertaisella tavalla kaikkein keskeisimpiin tarkoituksiin, kuten tiedonvaihtoon sekä mielipiteiden ja asenteiden asianmukaiseen ilmaisemiseen. Opiskelija pystyy keskustelemaan kohteliaasti käyttäen tavanomaisia ilmauksia ja perustason viestintärutiineja. Hän tunnistaa usein ympärillään käytävän keskustelun aiheen, ymmärtää pääasiat tuttua sanastoa sisältävästä yleiskielisestä tekstistä tai hitaasta puheesta. Opiskelijan taito viestiä kohdekielellä ja kielialueen kulttuurin tuntemus ovat täysin opintojakson sisältöä vastaavalla tasolla. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän viestintätilanteissa.
Opintojakson arvosanaan vaikuttaa kirjallisen tentin lisäksi osallistuminen opetukseen sekä kotitehtävien palauttaminen ajallaan. Jos opiskelija ei pysty palauttamaan tehtäviä ennen toteutuksen päättymistä, hänen tulee ilmoittautua opintojakson uudelle toteutukselle.
Further information
The course is a basic course for students who a) have never studied Swedish, b) have studied Swedish only very briefly, or c) have studied Swedish a long time ago.