Siirry suoraan sisältöön

Resurssitehokas yhteiskunta (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DV72-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 31.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 10.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Puhtaat ja älykkäät ratkaisut
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jenni Merjankari
Vastuuopettaja
Jenni Merjankari
Ryhmät
TXO21S1
Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma päivä
YMP21
Energia- ja ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma: Ympäristötekniikan pääaine
Opintojakso
TX00DV72

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 31 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 11.03.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Kick-off/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 14.03.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Mentoring/Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 21.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Mentoring/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
Ma 25.03.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Workshop/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 28.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Mentoring/Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 04.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Mentoring/Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
Ma 08.04.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Mid seminar/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 11.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Mentoring/Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 18.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Mentoring/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 25.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Mentoring/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
Ma 29.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Final seminar/Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
To 02.05.2024 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Feedback session/ Resurssitehokas yhteiskunta TX00DV72-3002
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa materiaalin ja energian kierrätyksen ja uudelleenkäytön prosessit ja käsitteet siten, että hän pystyy ratkaisemaan ympäristötekniikan ongelmia.

Sisältö

-Projektityöskentelyä
-Teema vaihtelee vuosittain

Aika ja paikka

Solutions.now is an e-course (online study course). Course starts on Monday 11.3.2024. The course lasts for 8 weeks so it finalized by 3.5.2024.

Dates, Online sessions

Monday, 11.3., 9-11 kick-off and introduction of challenges

Thursday, 14.3., 9-12 mentoring

Thursday, 21.3., 9-12 mentoring

Monday, 25.3., 9-11 workshop with companies

Easter break 28 March - 3 April //

Thursday, 4.4., 9-12 mentoring + group work

Monday, 8.4. 9-11 mid-seminar

Thursday, 11.4., 9-12 mentoring + group work

Thursday, 18.4., 9-12 mentoring

Thursday, 25.4., 9-12 mentoring

Monday, 29.4., 9-12 final seminar

Thursday, 2.5., 9-11 feedback session

Oppimateriaalit

Available at Digicampus platform

Opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan osana Solutions.now -opintojaksoa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

No exam.

As this is an online course based on tasks:
- You don't have the possibility to raise your final grade or a grade for an individual task.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Informed on the Digicampus platform.

There will be online lectures and course work on Mondays and Thursdays during that 8 week period (93 hours).
Other work (42 hours) on the course will also be online but you can do those in your own time.

The course is of 5 ECTS so the workload is 135 hours all together.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa soveltaa, laskea, muuttaa ja valita aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä täydentää ja tuottaa tarvittavat lisätiedot.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kategorisoida, kerätä, yhdistää ja yleistää aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä kvantitatiivisia peruslaskuja sekä johtaa ja järjestää uudelleen jo annetut perustiedot ja niiden kautta kerrata ja kirjoittaa uudelleen ongelman ratkaisupolkuja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa määritellä tai kuvata aihepiiriin liittyvät käsitteet ja ilmiöt kvalitatiivisesti ja laskea niihin liittyviä suoraviivaisia peruslaskuja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment scale
0 - 5

Assessment basis
Self and peer assessment 30%
Teacher assessment 40%
Client assessment 30%

Assessment criteria - hylätty (0)
Not taking part or not taking part actively enough

Assessment criteria - tyydyttävä (1-2)
1.Creativity competence:
Not really able to combine knowledge from different fields to come up with novel solutions to sustainability problems. Poorly familiar with different creative problem-solving tools.
2. Initiative competence:
Not really able to work towards goals and to take responsibility of own work and learning.
3. Systems thinking competence:
Not really able to understand structure and dynamics of complex systems related to solving sustainability challenges in a real-life project.
Not really able to describe given sustainability challenges from multiple perspectives.
No so good in critical thinking.
4. Strategic competence:
Not able to create transition and intervention strategies to enact change.
Does not really understands the basic principles of project management and cannot plan and lead a project from beginning to end.
Student feels uncomfortable using different project management tools and does not understand the basics of working with companies and other stakeholders.
Student is not able to reflect on, and deal with, possible risks.
Student is not able to manage expectations and anticipated results of projects.
5. Interpersonal competence:
Poor communicative and collaborative skills.
Student is not so able to organize and manage working in a multi-disciplinary team of individuals.
Student does not really understand the basics of projects’ internal and external communications.
Student cannot really apply collaborative working methods in his/her work.

Assessment criteria – good (3-4)

1.Creativity competence:
Able to combine knowledge from different fields to come up with novel solutions to sustainability problems.
Familiar with different creative problem-solving tools.
2. Initiative competence:
Able to work towards goals and to take responsibility of own work and learning.
3. Systems thinking competence:
Able to understand structure and dynamics of complex systems related to solving sustainability challenges in a real-life project.
Able to describe given sustainability challenges from multiple perspectives.
Good in critical thinking.
4. Strategic competence:
Able to create transition and intervention strategies to enact change.
Does understands the basic principles of project management and can plan and lead a project from beginning to end.
Student feels comfortable using different project management tools and does understand the basics of working with companies and other stakeholders.
Student is able to reflect on, and deal with, possible risks.
Student is able to manage expectations and anticipated results of projects.
5. Interpersonal competence:
Good communicative and collaborative skills.
Student is able to organize and manage working in a multi-disciplinary team of individuals.
Student does understand the basics of projects’ internal and external communications.
Student can apply collaborative working methods in his/her work.





Assessment criteria - excellent (5)

1.Creativity competence:
Able to combine really well knowledge from different fields to come up with novel solutions to sustainability problems.
Very familiar with different creative problem-solving tools and is able to use them well.
2. Initiative competence:
Excellent in working towards goals and taking responsibility of own work and learning.
3. Systems thinking competence:
Able to understand very well the structure and dynamics of complex systems related to solving sustainability challenges in a real-life project.
Able to solve given sustainability challenges from multiple perspectives.
Excellent in critical thinking.
4. Strategic competence:
Very good in creating transition and intervention strategies to enact change.
Does understands the principles of project management very well and can plan and lead a project from beginning to end.
Student feels very comfortable using different project management tools and does understand the basics of working with companies and other stakeholders.
Student is very capable to reflect on, and deal with, possible risks.
Student is very capable to manage expectations and anticipated results of projects.
5. Interpersonal competence:
Very good communicative and collaborative skills.
Student is very capable to organize and manage working in a multi-disciplinary team of individuals.
Student is very good in projects’ internal and external communications.
Student can very well apply collaborative working methods in his/her work.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on perustiedot materiaali- ja energiatehokkuudesta, sekä energia- ja ympäristötekniikan perusteista.

Siirry alkuun