Siirry suoraan sisältöön

Koneoppiminen peleissä (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DP63-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.12.2023 - 10.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.03.2024 - 12.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Antti Laiho
Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
TVT21-PE
Pelisovellukset
Opintojakso
TX00DP63

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 22.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Pe 22.03.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Ke 17.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD750 Oppimistila
Pe 19.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
Zoom
Pe 26.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Pe 26.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Pe 03.05.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Pe 03.05.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Pe 10.05.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Pe 10.05.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Koneoppiminen peleissä TX00DP63-3006
KMD751 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija on omaksunut koneoppimisen teoreettiset perusteet ja osaa tunnistaa käytännön tilanteita, joissa koneoppimista voidaan käyttää ongelmanratkaisussa. Hän pystyy toteuttamaan pienimuotoisia koneoppimisprojekteja, sisältäen datan valmistelun, mallin valinnan ja parametrisoinnin, sekä tulosten validoinnin. Opiskelija tiedostaa koneoppimisen mahdollisuudet pelikehityksessä. Opiskelija pystyy hyödyntämään koneoppimista kehittäessään sovelluksia pelimoottorilla.

Sisältö

- ohjattu oppiminen
- ohjaamaton oppiminen
- vahvistusoppiminen
- datan valmistelu
- mallin valinta ja parametrisointi
- tulosten validointi
- koneoppimisprojekti Unity-pelikehitysympäristössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja tietää, miten viestiä englannin kielellä vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet pääosin hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelija ymmärtää englannin kielellä tapahtuvan viestinnän merkityksen oman ammattitaidon kehittämisessä ja toimii projektiryhmän viestintätilanteissa hyvin englanniksi. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää englanninkielisen viestinnän merkityksen yhteistyössä, osaa viestiä ja myös tekee niin tilanteen mukaisesti. Hän osaa suunnitella ja dokumentoida, pitää havainnollisen suullisen esityksen sekä käyttää viestintää monipuolisesti oman ammattitaitonsa kehittämisessä englannin kielellä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja tietää, miten viestiä englannin kielellä vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun