Skip to main content

Collaboration and joint development in occupational therapy (5 ECTS)

Code: SX00BK52-3016

General information


Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.01.2024 - 19.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
1 ECTS
RDI portion
1 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Occupational Therapy

Implementation has 4 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 19.01.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ALOITUS -ETÄ/Yhteistoiminta ja yhteinen kehittäminen toimintaterapiassa SX00BK52-3016
Tue 23.01.2024 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
LÄHIOPETUS/ Yhteistoiminta ja yhteinen kehittäminen toimintaterapiassa SX00BK52-3016
MPA2029 Vuorovaikutusluokka
MPA2028 Aikuisten toimintaterapia
Wed 20.03.2024 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
LÄHI/Seminaari ja wrap up/Yhteistoiminta ja yhteinen kehittäminen toimintaterapiassa SX00BK52-3016
MPA2029 Vuorovaikutusluokka
Fri 19.04.2024 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
LÄHI/ seminaari ja wrap-up/ Yhteistoiminta ja yhteinen kehittäminen toimintaterapiassa SX00BK52-3016
MPA6017 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Learning outcomes

Students take an active part in development and promotion of occupational therapy. Students are able to participate and make use of information in order to identify development objectives. They are able to function in multidisciplinary working communities and build networks as an expert of occupational therapy.

Content

• Current social phenomena
• Key development areas of the field
• Teamwork and co-operation with the world of work
• Working community skills
• Networking skills
• Professional growth, part 5

Prerequisites

Work placement 2 and 3

Teaching methods

Online-introduction
Activating lecture or exam
collaboration and co-creation
project/group work
co-creation
Learning diary

Location and time

Opintojakson voi suorittaa joko 1. periodilla tai koko lukukauden mittaisena, huomioiden myös yhteistyökumppanin aikataulu yhteiskehittelyn osalta. Varsinaista aikaan sidottuja opetustapahtumia ovat:

ETÄ-INFO/ opintojakson aloitus 19.1.2024 klo 9-11
LÄHI: AKTIVOIVA LUENTO: 23.1.2024 klo 10-16 Tai EXAM-TENTTI: 29.1-1.2.2024
LÄHI: SEMINAARI ja WRAP UP 20.3 tai 19.4 klo 10-14

Tarkemmat aikataulut koskien ed.mainittuja esitellään opintojakson orientaatiossa.

Learning materials and recommended literature

N/A

Internship and working life connections

co-creation

Exam dates and retake possibilities

AKTIVOIVA LUENTO: 23.1.2024 klo 10-16 Tai EXAM-TENTTI: 29.1-1.2.2024
Hylätty tentti tulee uusia (XX.XX.XX)
Hyväksyttyä tentti ei voi uusia/korottaa.

Student workload

5op = 135t

Content scheduling

Vaadittavat Suoritukset:
1) Aktivoiva luento tai Tentti

2) Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat yhteiskehittelytilaisuuden ja laativat yhteiskehittelystä tuotoksen.
Tuotos toimitetaan opettajille ja tilaisuuteen osallistuneille (Arvioidaan numeerisesti)

3) Oppimispäiväkirja ja reflektio: OMAN TYÖTILASSA oppimispäiväkirjan pohja (Arvioidaan numeerisesti)

Further information for students

Passing this course requires attendance.

Assessment methods and criteria

Arviointi 0-5.
Arviointimenetelmät ja -kriteerit esitellään orientaatiossa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to:
- apply professional knowledge in the field appropriately
- use concepts and information in his field - argue a course of action on the basis of research information
and findings
- find information and argue the use of his sources
- work in various duties depending on the assignment
- define the principles of and requirements for his actions
- show that he has achieved the targets for core competence
- find out the safety instructions concerning a word assignments and to act accordingly
- act according to the relevant professional ethical principles
- plan and guide the operation of multidisciplinary groups
- communicate about professional issues

Go back to top of page