Digitaalinen muotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED26-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2021 - 09.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.03.2022 - 08.04.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Markku Luotonen
- Vastuuopettaja
- Markku Luotonen
- Ryhmät
-
KXE21S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED26
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-teknologiassa käytettävät keskeiset digitaalisen muotoilun (Digital Sculpting) työkalut ja tekniikat sekä osaa tuottaa niillä 3D- ja XR-sovelluksissa käytettäviä 3D-malleja.
Sisältö
- orgaanisten ja geometristen 3D-mallien muovailu
- muovailumallien teksturointi
- 3D-mallien optimointi XR-sovelluksiin
Opetusmenetelmät
Kurssilla perehdytään digitaaliseen mallintamiseen ja muovailuun pääasiassa ZBrush-ohjelmalla. Palautettavat tehtävät voi tehdä myös muilla muovailuohjelmilla.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa toteuttaa digitaalisen veistoksen perustasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee digitaalisen veistämisen työtavat ja osaa suunnitella, valita ja toteuttaa erilaisia työnkulkuja ja perustella valintoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti digitaalisen veistämisen työprosesseja ja niihin liittyviä työkaluja ja osaa perustella valintansa. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä. Opiskelija osaa totetuttaa vaativia digitaalisia veistoksia laadukkaasti. Opiskelija osaa suunnitella hyvin ajankäyttöä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija pystyy itsenäisesti toteuttamaan perustason digitaalisen veistoksen, niin että lopputulos on laadukas ja käytetyt työmenetelmät perusteltavissa suhteessa haluttuun lopputulokseen.