Robotic Process Automation (5 cr)
Code: TX00DZ63-3002
General information
Enrollment
29.11.2021 - 09.01.2022
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
60 - 70
Degree programmes
- Industrial Management
Teachers
- Ari Moilanen
- Nina Hellman
- Niko Lehtonen
Groups
-
TXQ21S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
The student understands the principles of Robotic Process Automation (RPA) and the business opportunities that can be achieved. The student has implemented an RPA task.
Content
- Business opportunities that can be achieved with Robotic Process Automation (RPA), including use cases
- RPA logic and implemetation
- Planning and implementing RPA projects
Teaching methods
Etäluentoja ja -harjoituksia viikottain. Koronatilanteesta riippuen osa tunneista voidaan pitää paikan päällä.
Student workload
Luentojen ja niissä tehtävien harjoitusten lisäksi kurssi sisältää lyhyitä kotitehtäviä, osin itsenäisesti työstettävän lopputehtävän, ja tentin.
Content scheduling
13.01.2022 17.00 - 19.30
-Mitä on ohjelmistorobotiikka?
Blue Prism #1:
-Ensitutustuminen Blue Prismin työkaluun
-Kevyitä harjoituksia: funktioiden käyttö
20.01.2022 17.00 - 20.00
Blue Prism #2:
-Toistuvat rakenteet
-Ensimmäisen automaation rakentaminen
27.01.2022 17.00 - 20.00
Blue Prism #3:
-Sovelluselementtien tunnistaminen
-Toisen automaation rakentaminen
03.02.2022 17.00 - 20.00
Blue Prism #4:
-Poikkeusten käsittely, yleisimpien poikkeusten tunnistaminen
-Bugien murskaaminen
-Tiedon syöttö ja tulostus
10.02.2022 17.00 - 20.00
Blue Prism #5:
-Työjonoihin tutustuminen
-Työjonoharjoitus
17.02.2022 17.00 - 20.00
Blue Prism #6:
-Skaalautuvat automaatiot
-Raportointi
03.03.2022 17.00 - 20.00
-Tenttiin valmistautuminen osa 1
-Lopputehtävän aloitus
10.03.2022 17.00 - 20.00
-Lopputehtävän jatko
-Tenttiin valmistautuminen osa 2
Further information
Kurssilla käytettävää Blue Prism-ohjelmistoa ei voi käyttää kuin Windows-ympäristössä. Jos käytettävissänne ei ole omaa PC:tä, käyttäkää tietokoneluokissa olevia.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement in some areas. Students know the course concepts and models well and are able to justify their decisions. The students are able to apply their knowledge in new situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise and areas requiring further development.
Assessment criteria, excellent (5)
Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts, models and tools. Students are able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in new situations. Students are able to analyze the business sector expertise and the evolvement of their own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Prerequisites
Basics of programming, preferably Python programming