Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen osallisuus ja syrjäytyminen (5 cr)

Code: SX00BO15-3021

General information


Enrollment

02.05.2019 - 15.05.2019

Timing

30.09.2019 - 18.10.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(2016-2018) Sosiaalinen hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Katarina Groop
  • Minna Lanne-Eriksson
  • Päivi Eskelinen-Roos

Groups

  • SXH19K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Students will identify the factors related to wellbeing. They will understand disadvantage as a social, communal and individual phenomenon. Students will be able to define the social structures and processes that contribute to exclusion. They will understand the importance of participation and community for an individual’s wellbeing.

Content

Components of welfare. Social integration, poverty, exclusion and marginalisation. Social risks and problems in life’s different phases. Socio-pedagogical means for supporting participation.

Location and time

Tuition in Finnish

Materials

Tuition in Finnish

Teaching methods

Interactive lecture, Studio visit,Participatory methods, Participatory methods, Visitors

Employer connections

Field work

Student workload

5 credits = 135 h

Further information

Tuition in Finnish

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Tuition in Finnish

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Kirjallinen oppimispäiväkirja: Laajan kirjallisen työn ohjeiden mukainen
Tyydyttävä (1-2)
- työssä on käsitelty joitakin tehtävässä olevia teemoja ja sisältöjä
- työssä reflektion ja teoreettisen aineksien osuus on ohut tai/ja ne ovat epätasapainossa
- työ on koottu osista
- Kirjallisten ohjeiden noudattaminen heikkoa (esim. rakenne, lähdeviitevirheitä)

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä (3-4)
- työssä on käsitelty osittain tehtävässä olevia teemoja ja sisältöjä
- työssä reflektion tai teorian osuus painottuu
- työssä on joitain irrallisia osia/ punainen lanka saattaa katketa
- Kirjallisten ohjeiden noudattaminen melko virheetöntä (esim. rakenne, pieniä lähdeviitevirheitä)

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä: (5)
- työssä on käsitelty useita keskeisiä tehtävässä olevia teemoja ja sisältöjä
- työssä reflektio ja teoreettisuus käyvät tyylikästä vuoropuhelua
- työ muodostaa eheä kokonaisuuden /punainen lanka
- Kirjallisten ohjeiden noudattaminen kiitettävää (esim. rakenne ja rajaaminen, lähdeviitteet)