Siirry suoraan sisältöön

Käsikirjoittaminen ja sisällöntuotannon opinnot (15 cr)

Code: KM00DK15-3002

General information


Enrollment

04.05.2020 - 30.09.2020

Timing

24.08.2020 - 26.10.2020

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Media, muotoilu ja konservointi

Campus

Hämeentie 161

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Sami Huohvanainen
  • Johanna Wartio
  • Timo Lehti
  • ELO virtuaali::elokuva- ja televisio
  • Antti Pönni

Teacher in charge

Timo Lehti

Groups

  • KXC19_KS
    KXC19 Käsikirjoittaminen ja sisällöntuotanto

Objective

The students are familiar with key theories of audiovisual storytelling and expression. They can do a small analysis of an audiovisual work. The students know key features of storytelling. They deepen their understanding of fiction screenwriting, documentary script writing and modes of journalistic writing. The students understand the meaning of personal observation, background research and source criticism. They can compose ideas and develop content to different programs. The students know the principles of process writing and the importance of a working schedule. They can work both independently and as a part of a group. They can use dramaturgical tools to analyze texts written by others and give constructive feedback. They can receive feedback and use it to enhance their own writing work. The students are both familiar with and can work in different professional roles in content production.

Content

- Analysis of audiovisual works.
- Fiction and documentary scriptwriting.
- Modes of journalistic writing.
- Process writing and versioning.
- Background research and source criticism.
- Generating ideas and developing content.
- Methods of solitary writing and working with a group.
- Giving and receiving dramaturgical feedback.
- Professional roles in different audiovisual programs.
- Developing and deepening of personal professional orientation.

Materials

Julkaistaan myöhemmin

Teaching methods

Contact teaching/ Distance learning, Project, Assignments

Completion alternatives

Julkaistaan myöhemmin

Student workload

Lähiopetus/etäopetus: 126 tuntia (aika, jolloin opettaja opettaa)
Projekti, ryhmätyö, itsenäinen: 80-150 tuntia (aika, jolloin opettaja ei paikalla)
Tehtävät: 150-200 tuntia (aineistoon tutustuminen, tehtävän tekeminen)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Attendance in classes. Assignments completed. Some parts of the assignments need improvement.

Assessment criteria, good (3)

Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge.

Assessment criteria, excellent (5)

Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge and to reflect on it. Development driven approach to coursework. Generation of new knowledge in order to contribute to the class.

Assessment criteria, approved/failed

Attendance in classes. Assignments completed. Some parts of the assignments need improvement.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi
Osallistuminen/ Läsnäolovaatimus 80 %
Oppimistehtävä
Työnäyte

Opintojakson arviointikriteeri, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tuntevansa pääpiirteissään opiskelun käytänteet, pystyvänsä käyttämään opinnoissa tarvittavia tietoteknisiä järjestelmiä sekä viestimään suullisesti ja kirjallisesti opinnoissa edellytettävällä tavalla.

Opintojakson arviointikriteeri, hyvä (3-4)
Tyydyttävän tason lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen, suorittaa tehtävät hyvin ja osaa reflektoida omaa oppimisprosessiaan.

Opintojakson arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Hyvän tason lisäksi opiskelija suorittaa tehtävät erinomaisesti ja osaa soveltaa oppimaansa.

Opintojakson arviointikriteeri, hyväksytty
Opiskelija osoittaa tuntevansa pääpiirteissään opiskelun käytänteet, pystyvänsä käyttämään opinnoissa tarvittavia tietoteknisiä järjestelmiä sekä viestimään suullisesti ja kirjallisesti opinnoissa edellytettävällä tavalla.