Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)

Tunnus: LC00FE49

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Upon course completion, student will understand and have experience in the crucial role Marketing Research (MR) plays in the Decision Making Process (DMP). They will know the different types of MR that feed into the different phases of the DMP. Student will have knowledge of the different methods for the different types of applied MR.

The student knows how companies can use quantitative research to develop their operations. The student is able to design and implement surveys, analyze raw data and and asses the reliability and validity of the research. The student can use SPSS and excel to interpret results and present them in an illustrative form. The student develops an understanding how data analytics is used to solve business problems and to support decision making.

Sisältö

- Introduction to Marketing Research
- Establishing the need for information
- Specifying objectives and information needs
- Determining research design and sources of data
- Quantitative research process and implementation
- Questionnaire design and data collection
- Data analysis and descriptive statistics

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi tai vastaavat opinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.