Human behavior in the social environmentLaajuus (5 cr)
Code: SX00FD64
Credits
5 op
Teaching language
- English
Objective
The students are familiar with the idea of person-in-environment, the stages of human development and behavior as multidimensional processes over the lifespan from early childhood to late adulthood. They are able to consider the individual as part of their environment and located in time. They understand how the micro world of personal experiences can be affected by the meso and macro worlds of social trends.
Content
Key perspectives on human development over the lifespan. A life course perspective of development and behavior, values, individual agency, and human connectedness from childhood to late adulthood. Interactions between the biological and psychological and the individual and community dimensions of the individual located in diverse cultural and physical environments and in time.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Assessment criteria, approved/failed
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Enrollment
02.12.2024 - 15.12.2024
Timing
01.01.2025 - 25.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Social Services (in English)
Groups
-
SXG24S1Degree Programme in Social Services päivä
Objective
Opiskelija tuntee käsitteen ihmisestä ympäristössään, ihmisen kasvun ja kehityksen vaiheet sekä käyttäytymisen moniulotteisina prosesseina elämänkulun varrella varhaislapsuudesta myöhäisaikuisuuteen. Opiskelija osaa tarkastella yksilöä osana ympäristöään ja aikaansa, ja ymmärtää kuinka sosiaalisten trendien meso- ja makroulottuvuudet voivat vaikuttaa henkilökohtaisten kokemusten mikromaailmaan.
Content
Keskeisiä näkökulmia ihmisen kehitykseen elämänkaaren aikana. Elämänkulun näkökulma kehitykseen ja käyttäytymiseen, arvoihin, yksilölliseen toimijuuteen ja ihmisen sosiaalisiin yhteyksiin lapsuudesta myöhempiin ikävaiheisiin. Vuorovaikutus yksilön biologisen ja psykologisen sekä yksilöllisen ja yhteisöllisen ulottuvuuden välillä sijoittuneina moninaisiin kulttuurisiin ja fyysisiin ympäristöihin ja eri aikakausiin.
Evaluation scale
0-5
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
01.01.2024 - 19.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Social Services (in English)
Teachers
- Sylvia Hakari
- LeighAnne Rauhala
Groups
-
SXG23S1Degree Programme in Social Services päivä
Objective
Opiskelija tuntee käsitteen ihmisestä ympäristössään, ihmisen kasvun ja kehityksen vaiheet sekä käyttäytymisen moniulotteisina prosesseina elämänkulun varrella varhaislapsuudesta myöhäisaikuisuuteen. Opiskelija osaa tarkastella yksilöä osana ympäristöään ja aikaansa, ja ymmärtää kuinka sosiaalisten trendien meso- ja makroulottuvuudet voivat vaikuttaa henkilökohtaisten kokemusten mikromaailmaan.
Content
Keskeisiä näkökulmia ihmisen kehitykseen elämänkaaren aikana. Elämänkulun näkökulma kehitykseen ja käyttäytymiseen, arvoihin, yksilölliseen toimijuuteen ja ihmisen sosiaalisiin yhteyksiin lapsuudesta myöhempiin ikävaiheisiin. Vuorovaikutus yksilön biologisen ja psykologisen sekä yksilöllisen ja yhteisöllisen ulottuvuuden välillä sijoittuneina moninaisiin kulttuurisiin ja fyysisiin ympäristöihin ja eri aikakausiin.
Evaluation scale
0-5