Siirry suoraan sisältöön

Osteopatian historia ja englanti ammattikielenä (Ryhmä SXF18S1) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SC00BI83-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2018 - 30.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
englanti
Koulutus
Osteopatian tutkinto-ohjelma
Opettajat
Hannaleena Risku-Kauppila
Liisa Jaakkonen
Ajoitusryhmät
Avoin amk: Polku: Osteopatia (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoin amk: Polku: Osteopatia
Opintojakso
SC00BI83
Toteutukselle SC00BI83-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata osteopatian filosofiset lähtökohdat ja nimetä osteopaattiset periaatteet. Opiskelija osaa kuvata tärkeimmät osteopatian kehitysvaiheet ja kehitykseen vaikuttaneet henkilöt ja heidän vaikutuksensa osteopatian kehitykseen. Opiskelija osaa määritellä osteopatian, osaa kuvata keskeisimmät osteopaattiset käsitteet ja osaa käyttää osteopaattista nimikkeistöä.
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti ja tehokkaasti englanniksi ammattialansa opiskelu- ja työtehtävissä, ja hän pystyy käyttämään englantia oman ammattitaitonsa kehittämisessä. Hän osaa toimia luontevasti monikulttuurisissa ympäristöissä ottaen huomioon viestintätilanteiden erityispiirteitä ja osallistujien kulttuuriset ja kielelliset lähtökohdat.
Opiskelija pystyy hankkimaan ammattialallaan tarvittavaa tietoa eri lähteistä sekä käsittelemään ja välittämään sitä kirjallisesti ja suullisesti. Opiskelijalla on realistinen käsitys kieli- ja viestintäosaamisestaan, ja hän asennoituu myönteisesti sen kehittämiseen ammattitaitonsa osana. Opiskelijan suulliset ja kirjalliset viestintätaidot vastaavat Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B2.

Sisältö

Osteopatian määritelmä ja periaatteet. Osteopatian kehitys maailmassa. Osteopatian keskeiset käsitteet ja termit. Vuorovaikutustilanteet: yksilö- ja ryhmäviestintä. Osteopatian tekstikäytänteet ja asiakirjat. Tiedon hankinta, käsittely, soveltaminen ja välittäminen. Osteopatian organisaatiot, työympäristöt, -tehtävät, -prosessit ja – välineet. Koulutus ja urasuunnittelu Osteopatiassa. Kieli- ja viestintätaidon itsearviointi ja oppimisstrategioiden kehittäminen

Esitietovaatimukset

Englannin kielen ammatillisen kieli- ja viestintätaidon omaksuminen edellyttää Eurooppalaisen viitekehyksen lähtötasoa B2.

Työmuodot

lähiopetus
oppimistehtävät
verkkokurssi
Englannin osalta: Lähiopetus, aktivoiva luento, harjoitustehtävät, tehtäväohjattu opetus, pari- ja ryhmätyö.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan jakamat materiaalit ja linkit
Kaikki englannin materiaali löytyy Tuubin työtilasta.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Ainoastaan AHOT- prosessin kautta. Tee AHOT- hakemus tai ota opettajaan yhteyttä ennen kurssin alkua mikäli haluat ahotoida kurssin tai osan siitä.

Lisätietoja opiskelijoille

Englannin osuuden suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista läsnäoloa kontaktitunneilla, annettujen tehtävien tekemistä, suullisen esitelmän pitoa ja kirjallisen tehtävän palauttamista määräaikaan mennessä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät

Englannin osalta sekä suullinen että kirjallinen osio arvioidaan asteikolla Hyväksytty/ Hylätty.
Jatkuva arviointi (läsnolo ja tunneille osallistuminen, tehtävät) 50%
Suullinen esitelmä 25%
Kirjallinen tehtävä 25%

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää ammatin kielenkäyttötilanteista tarkentavien kysymysten ja omien lyhyiden puheenvuorojen avulla
• ymmärtää puhekumppanin viestintää niin että pystyy toimimaan sen perusteella asianmukaisesti
• ilmaisee ajatuksensa yksinkertaisesti ja pääosin yhtenäisesti sekä kohtalaisen ymmärrettävästi, vaikka ammattialan erityiskielessä on puutteita ja viestin välittymistä haittaavia kielivirheitä esiintyy
• laatii yksinkertaisia määrämuotoisia tekstejä itsenäisesti sekä laajempia tekstejä kielellisten apuvälineiden avulla

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää alan kielenkäyttötilanteista ammattialan tehtävän tavoitteiden mukaisesti
• vaihtaa ajatuksia tasaveroisena kumppanina itsenäisen kielenkäyttäjän kanssa
• viestii aloitteellisesti ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa ottaen jossain määrin huomioon osallistujien kieli- ja kulttuuritaustat sekä tilanteen vaatimukset
• ilmaisee itseään viivytyksettä selkeästi ja yksityiskohtaisesti
• käyttää ammattisanastoa täsmällisesti
• ääntää englantia selkeästi niin, että kokonaisviesti välittyy
• tuottaa eri tarkoituksiin tekstejä, joiden kielelliset puutteet eivät häiritse viestin välittymistä

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin, että pystyy osallistumaan aloitteellisesti alan kielenkäyttötilanteisiin eri viestintätilanteiden käytäntöjä noudattaen
• vaihtaa ajatuksia selkeästi ja sujuvasti tasaveroisena kumppanina taitavan kielenkäyttäjän kanssa
• viestii aloitteellisesti myös vaativissa ammatillisissa kielenkäyttötilanteissa ottaen huomioon osallistujien kieli- ja kulttuuritaustat
• ilmaisee itseään tehokkaasti ja tarkasti
• käyttää vaativaa ammattisanastoa täsmällisesti
• ääntää englantia selkeästi sekä painottaa ja rytmittää puhettaan niin, että kokonaisviesti vahvistuu
• tuottaa eri tekstilajien edellyttämiä selkeitä, hyvin jäsenneltyjä ja vaikuttavia tekstejä

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Ammattialaansa liittyvissä viestintätilanteissa opiskelija
• luottaa viestintätaitoonsa niin että selviää ammatin kielenkäyttötilanteista tarkentavien kysymysten ja omien lyhyiden puheenvuorojen avulla
• ymmärtää puhekumppanin viestintää niin että pystyy toimimaan sen perusteella asianmukaisesti
• ilmaisee ajatuksensa yksinkertaisesti ja pääosin yhtenäisesti sekä kohtalaisen ymmärrettävästi, vaikka ammattialan erityiskielessä on puutteita ja viestin välittymistä haittaavia kielivirheitä esiintyy
• laatii yksinkertaisia määrämuotoisia tekstejä itsenäisesti sekä laajempia tekstejä kielellisten apuvälineiden avulla

Siirry alkuun