Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: KQ00BW44-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 30.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 31.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Opintojakso
KQ00BW44
Toteutukselle KQ00BW44-3011 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on palvelumuotoilun tuntemus käsitteenä ja sen merkityksen hahmottaminen sekä uuden tuotteen että palvelun suunnittelussa. Käyttäjälähtöisen suunnittelun osaamista syvennetään palveluiden kehittämiseen sekä palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin.

Sisältö

- Palveluiden suunnittelu ja mallintaminen
- Palvelukokemuksen kontaktipisteet, palvelupolku ja palvelutuokio sekä ja niiden suunnittelu ja mallintaminen
- Käyttäjäkeskeisen suunnittelun peruskäsitteet ja työmenetelmät ja niiden hyödyntäminen palveluiden suunnittelussa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut hyvin sekä hallitsee palvelukonseptoinnin hyvin. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä hyvin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista erinomaisesti palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut erinomaisesti. Opiskelija hallitsee palvelukonseptoinnin erinomaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä erinomaisesti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä teollisen muotoilijan roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilijan keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.

Siirry alkuun