Seikkailut virtuaalimaailmassa (2 op)
Toteutuksen tunnus: TX00DZ45-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.05.2020 - 29.05.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.10.2020 - 08.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 24
- Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Juha Haimala
- Bella Erla
- Opintojakso
- TX00DZ45
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tuottaa ymmärrys, mitä robotit ovat ja miten niitä voidaan käyttää erilaisissa tehtävissä, ja miten tämän päivän suunnittelujärjestelmillä voidaan kokeilla erilaisten ratkaisujen soveltuvuutta tuotannollisiin tehtäviin.
Sisältö
- Visual Components simulointiympäristö (perustoiminnot, komponenttikirjastot (Works, Pick ’n’ Place, Machine Tending), mallien rakentaminen ja testaaminen, video- ja muun aineiston tuottaminen malleista (3D Pdf, mp4, VR)
- Robotit ja robottijärjestelmät (robotin toiminnot, robottien käyttö erilaisissa tehtävissä, liittäminen osaksi isompaa kokonaisuutta)
- Ihminen ja robotti työparina
- Robottien ohjelmointiympäristö
- Oman virtuaalisen robotin ja robottisolun rakentaminen
- Oman kiinnostuksen ja taitojen mukaan ympäristöjen kehittäminen mm. Pythonohjelmointikielellä
Esitietovaatimukset
Opintojaksolle voivat osallistua vain Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat. Opiskelijalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa (vähintään B2-taso) sekä hyvää englannin kielen taitoa, koska simulointiympäristö ja kaikki dokumentaatio ovat englanniksi.
Arviointiasteikko
0-5