Siirry suoraan sisältöön

Seikkailut virtuaalimaailmassa (2 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DZ45-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 29.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.10.2020 - 08.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Haimala
Bella Erla
Opintojakso
TX00DZ45
Toteutukselle TX00DZ45-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tuottaa ymmärrys, mitä robotit ovat ja miten niitä voidaan käyttää erilaisissa tehtävissä, ja miten tämän päivän suunnittelujärjestelmillä voidaan kokeilla erilaisten ratkaisujen soveltuvuutta tuotannollisiin tehtäviin.

Sisältö

- Visual Components simulointiympäristö (perustoiminnot, komponenttikirjastot (Works, Pick ’n’ Place, Machine Tending), mallien rakentaminen ja testaaminen, video- ja muun aineiston tuottaminen malleista (3D Pdf, mp4, VR)
- Robotit ja robottijärjestelmät (robotin toiminnot, robottien käyttö erilaisissa tehtävissä, liittäminen osaksi isompaa kokonaisuutta)
- Ihminen ja robotti työparina
- Robottien ohjelmointiympäristö
- Oman virtuaalisen robotin ja robottisolun rakentaminen
- Oman kiinnostuksen ja taitojen mukaan ympäristöjen kehittäminen mm. Pythonohjelmointikielellä

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle voivat osallistua vain Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat. Opiskelijalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa (vähintään B2-taso) sekä hyvää englannin kielen taitoa, koska simulointiympäristö ja kaikki dokumentaatio ovat englanniksi.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun