Siirry suoraan sisältöön

Elämänkulun tukeminen sosiaalipedagogisessa työssä (10 op)

Toteutuksen tunnus: SX00DL79-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2020 - 13.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.03.2021 - 23.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
Degree Programme in Social Services
Toteutukselle SX00DL79-3015 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa jäsentää erilaisia kulttuureita, elämäntapoja ja elämänkulkuja sekä arvioida niiden merkitystä yksilöiden ja yhteisöjen elämässä. Opiskelija ymmärtää elämänkulun tukemisessa käytettävien erilaisten pedagogisten menetelmien merkityksen ja osaa käyttää niitä sosiaalipedagogisessa työssä. Hän osaa muodostaa toiminnalle ikävaiheen, elämäntavan ja elämäntilanteen huomioivia tavoitteita. Opiskelija osaa viestiä sujuvasti ja tehokkaasti englanniksi ammattialansa opiskelu- ja työtehtävissä, ja hän pystyy käyttämään englantia oman ammattitaitonsa kehittämisessä. Opiskelijalla on realistinen käsitys englannin kielen kieli- ja viestintäosaamisestaan, ja hän asennoituu myönteisesti sen kehittämiseen ammattitaitonsa osana. Opiskelijan suulliset ja kirjalliset viestintätaidot vastaavat eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B2. Opiskelijan suullinen ilmaisu on luontevaa ja sujuvaa ja hän osaa ottaa huomioon tilanteen vaatiman muodollisuusasteen. Kirjallinen ilmaisu on selkeää ja jäsentynyttä ja sanasto monipuolista.

Sisältö

Kulttuuri, elämäntapa, elämänkulku, kulttuuriset ristiriidat. Vuorovaikutuksen haasteet, selkokielinen kommunikaatio. Yhdenvertaisuuden edistäminen, yhdenvertaisuuslaki ja kotouttamislaki. Eri asiakasryhmille soveltuvia pedagogisia menetelmiä: liikuntakasvatus, kuvataidekasvatus, musiikkikasvatus sekä sanallinen ilmaisu ja kirjallisuus. Menetelmien perusteet ja yhteydet sosiaalipedagogiseen työhön. Englanninkieliset ammattialan keskeiset käsitteet, termit ja vuorovaikutustilanteet sosionomin työssä. Opiskelu, työympäristö ja työtehtävät englannin kielellä. Opintojakso sisältää neljä tuntia ammatillisen kasvun ohjausta.

Työmuodot

Lectures, teaching, assignments, project.
Group work and independent work.

Aika ja paikka

Teaching will be intensively in the period 14.4.-18.5.2021.

A more detailed schedule of the course will be announced later.

Teaching is provided either as contact or distance learning, according to current recommendations.
This will be announced before the orientation on 14.4.2021.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

To be announced at the beginning of the course.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

project in social fields

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

The course does not include an exam.

Kansainväliset yhteydet

International week in Metropolia 3.-4.5.2021

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 cr = 270 hours.

Sisällön jaksotus

The course consists of

Orientation 14.4.2021, compulsory participation

1. lectures - basic knowledge of different cultures and life course and supporting it in the lives of individuals and communities.

2. teaching - different creative methodological ways to support a person's life course

3. Project work (planning, implementation and evaluation) during weeks 16-20,
Project presentations at the end of the course.

4. English teaching

5. independent work

Lisätietoja opiskelijoille

The course includes 3 cr of English language studies.




Teachers:
Leigh-Anne Rauhala / Responsible teacher
Seija Mäenpää
Jouni Piekkari
Kevin Collett
Minna Kalajoki
Satu Hakanen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Participation in contact teaching at least 80%, approved completion of learning assignments and the project.

Grounds for the assessment
will be discussed in more detail in orientation.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Siirry alkuun