Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (lähitoteutus) (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3021
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 15.12.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 15.03.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Minna Lanne-Eriksson
- Tiina Lehto-Lundén
Ryhmät
-
SXH17S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.
Sisältö
Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.
Aika ja paikka
Opintojakso on tarkoitettu SXH17S1 opiskelijoille . Työskentely tapahtuu Moodlealustalla.
Opiskelijan pitää palauttaa ennakkotehtävä Moodleen 16.3 mennessä. Ohjeet tehtävään ja Moodleen kirjautumiseen annetaan 9.3.2020 Opettajina Minna Lanne-Eriksson ja Tiina Lehto-Lundén
Lähiopetus:
18.3. klo 12.45-16.00
30.3. klo 8.30 - 11.45
7.4. klo 12.45 - 16.00
14.4. klo 8.30 - 11.45
22.4. klo 8.30 - 11.45
29.4. klo 8.30 - 11.45
Oppimateriaalit
Moodlessa
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento, opetuskeskustelut, työskentely Moodlealustalla, yksilö ja pari/ryhmätyöskentelyä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
SX00BO76-3028 Verkkototeutus
SX00BO76-3027 Tenttitoteutus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op (135t)
Lisätietoja opiskelijoille
- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Minna Lanne-Eriksson).
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opettajat: Minna Lanne-Eriksson ja Tiina Lehto-Lundén. Opintojakso on tarkoitettu SXH17S1 opiskelijoille. Toteutukselle otetaan max. 24 päättövaiheen opiskelijaa (edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu). Opetus koostuu teemoista, joihin liittyy oppimistehtäviä. Opiskelijat rekisteröityvät Moodleen ja suorittavat ennakkotehtävän, palautus 16.3. mennessä. Tiedot ennakkotehtävästä tulee työtilaan 9.3. mennessä.
Ennakkotehtävä: palautus Moodleen 16.3. mennessä
18.3. klo 12.45-16.00
30.3. klo 8.30 - 11.45
7.4. klo 12.45 - 16.00
14.4. klo 8.30 - 11.45
22.4. klo 8.30 - 11.45
29.4. klo 8.30 - 11.45
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 100%
Hylätty (0)
Kirjallisten tehtävien arvointikohteet:
1. Rakenteen jäsentely ja selkeys
2. Teoreettiset perustelut ja käsitteiden määrittely; oikeellisuus, perehtyneisyys, syvällisyys
3. Omat johtopäätökset ja pohdinta
4. Kieli ja tekstin ymmärrettävyys
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä (1-2) osaaminen
Opiskelija kuvailee ohuesti tai vain muutamia/osia valitun teeman/ilmiön piirteitä. Teoreettiset perustelut ovat puutteellisia ja/tai lähdemateriaali ei ole luotettavaa tai se on puutteellista. Työssä kuvailluissa tiedoissa saattaa olla virheitä tai väärinkäsityksiä. Työn jäsentely ja havainnollistaminen ovat jääneet puolitiehen. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen heikkoa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä (3-4) osaaminen
Opiskelija osaa perustella valitusta teemasta/ilmiöstä esille nostamiaan keskeisiä piirteitä ja näkökulmia. Lähteet ovat asianmukaiset. Työ muodostaa selkeän kokonaisuuden, painopisteissä saattaa olla vähäistä epätasapainoa. Taustaa tai havainnollistavia esimerkkejä osataan kytkeä valittuun teemaan/ilmiöön. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen hyvää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5) osaaminen
Opiskelija osaa perustella ja analysoida valittua teemaa/ilmiötä monipuolisesti niin taustan kuin käytännön esimerkkienkin suhteen. Siitä ilmenee monipuolinen luotettavien lähteiden käyttö. Esitetyt tiedot ovat ajantasaisia ja virheettömiä. Työssä on pohtivaa, analyyttistä ja kriittistä otetta. Esitystapa on jäsennelty rikkaasti ja on mielenkiintoinen. Työ muodostaa erittäin selkeän kokonaisuuden. Työhön sisältyy teemasta/ilmiöstä käytävää ajankohtaista keskustelua useista eri näkökulmista. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen moitteetonta.
Esitietovaatimukset
2. harjoittelu