Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (lähitoteutus) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2018 - 15.12.2018

Ajoitus

07.02.2019 - 09.04.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

(2016-2018) Sosiaalinen hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 24

Koulutus

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Minna Lanne-Eriksson

Ryhmät

  • SXH16S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Sisältö

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Aika ja paikka

Opintojakso on tarkoitettu SXH16S1 opiskelijoille . Työskentely tapahtuu Moodlealustalla.
Opiskelijan pitää palauttaa ennakkotehtävä 7.2.2019.mennessä. Tehtävä löytyy tuubista 31.1.2019
Lähiopetus:
13.02. klo 10.15 - 11.45
14.02. klo 08.30 - 11.45
25.02. klo 12.45 - 16.00
07.03. klo 12.45 - 16.00
12.03. klo 08.30 - 11.45
18.03. klo 08.30 - 11.45
26.03. klo 12.45 - 16.00
04.04. klo 12.45 - 16.00
09.04. klo 08.30 - 11.45

Oppimateriaalit

Moodlessa

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento, opetuskeskustelut, työskentely Moodlealustalla, yksilö ja pari/ryhmätyöskentelyä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

SX00BO76-3013 Verkkototeutus
SX00BO76-3014 Tenttitoteutus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op (135t)

Lisätietoja opiskelijoille

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Minna Lanne-Eriksson).
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opettaja: Minna Lanne-Eriksson. Opintojakso on tarkoitettu SXH16S1 opiskelijoille. Toteutukselle otetaan max. 24 päättövaiheen opiskelijaa (edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu). Opetus koostuu teemoista, joihin liittyy oppimistehtäviä. Opiskelijat rekisteröityvät Moodleen ja suorittavat ennakkotehtävän, palautus 7.2. mennessä. Tiedot ennakkotehtävästä tulee työtilaan 31.1. mennessä.
Lähiopetus:
13.02. klo 10.15 - 11.45
14.02. klo 08.30 - 11.45
25.02. klo 12.45 - 16.00
07.03. klo 12.45 - 16.00
12.03. klo 08.30 - 11.45
18.03. klo 08.30 - 11.45
26.03. klo 12.45 - 16.00
04.04. klo 12.45 - 16.00
09.04. klo 08.30 - 11.45

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Orientoiva ennakkotehtävä /T-H-K (40%)
Luentopäiväkirja / T-H-K (60%)

Hylätty (0)

Kirjallisten tehtävien arvointikohteet:
1. Rakenteen jäsentely ja selkeys
2. Teoreettiset perustelut ja käsitteiden määrittely; oikeellisuus, perehtyneisyys, syvällisyys
3. Omat johtopäätökset ja pohdinta
4. Kieli ja tekstin ymmärrettävyys

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä (1-2) osaaminen
Opiskelija kuvailee ohuesti tai vain muutamia/osia valitun teeman/ilmiön piirteitä. Teoreettiset perustelut ovat puutteellisia ja/tai lähdemateriaali ei ole luotettavaa tai se on puutteellista. Työssä kuvailluissa tiedoissa saattaa olla virheitä tai väärinkäsityksiä. Työn jäsentely ja havainnollistaminen ovat jääneet puolitiehen. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen heikkoa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä (3-4) osaaminen
Opiskelija osaa perustella valitusta teemasta/ilmiöstä esille nostamiaan keskeisiä piirteitä ja näkökulmia. Lähteet ovat asianmukaiset. Työ muodostaa selkeän kokonaisuuden, painopisteissä saattaa olla vähäistä epätasapainoa. Taustaa tai havainnollistavia esimerkkejä osataan kytkeä valittuun teemaan/ilmiöön. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen hyvää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5) osaaminen
Opiskelija osaa perustella ja analysoida valittua teemaa/ilmiötä monipuolisesti niin taustan kuin käytännön esimerkkienkin suhteen. Siitä ilmenee monipuolinen luotettavien lähteiden käyttö. Esitetyt tiedot ovat ajantasaisia ja virheettömiä. Työssä on pohtivaa, analyyttistä ja kriittistä otetta. Esitystapa on jäsennelty rikkaasti ja on mielenkiintoinen. Työ muodostaa erittäin selkeän kokonaisuuden. Työhön sisältyy teemasta/ilmiöstä käytävää ajankohtaista keskustelua useista eri näkökulmista. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen moitteetonta.

Esitietovaatimukset

2. harjoittelu