Media-alan ruotsi (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00BK90-3029
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 31.12.2018
Ajoitus
01.01.2019 - 10.04.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 161
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Gunilla Blom
Vastuuopettaja
Mikko Pirinen
Ryhmät
-
KXH18S2Esitys- ja teatteritekniikan tutkinto-ohjelma ilta
Tavoitteet
Opiskelija pystyy kehittämään ruotsinkielistä viestintäosaamistaan osana ammattitaitoaan.
Opiskellessaan ammattialaansa ja työskennellessään media-alan työtehtävissä, opiskelija pystyy
• esittelemään osaamistaan ja työnsä tuloksia
• hankkimaan, arvioimaan ja soveltamaan ammatillista tietoa
• suunnittelemaan, kehittämään, toteuttamaan ja esittelemään ideoita, konsepteja, ratkaisuja, sovelluksia, tuotteita, palveluja ja prosesseja
• kommunikoimaan asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa
• antamaan ja käsittelemään palautetta
Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat vähintään taitotasoa B1.
Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003 8§) edellyttämän, media-alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kielen suullisen ja kirjallisen taidon.
Sisältö
Kieli- ja viestintätaidon itsearviointi, tavoitteiden asettaminen, oppimisen suunnittelu ja kielellisten apuvälineiden käyttö.
Opiskeluun, työnhakuun ja työtilanteisiin liittyvät tehtävät.
Opintojakson sisältö suunnitellaan opintopolkukohtaisesti.
Oppimateriaalit
Opettajan oma, saatavilla e-muodossa ennen kurssin alkua
Opetusmenetelmät
Lähiopetus
Esittävä luento
Harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Viimeiset oppitunnit, uusia voi kaksi kertaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäistä opiskelua, kirjoitustehtävät tehdään tuntien ulkopuolella
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskieli ruotsi, kurssi-info ennen kurssin alkua, arviointi asteikolla 1-5
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti ja pääosin ymmärrettävästi tavallisimmissa ennakoitavissa opiskelu- ja työtilanteissa.
Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B1.1.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa viestiä selkeästi ja tilanteeseen sopivalla tavalla opiskelu- ja työtilanteissa.
Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B1.2 tai B2.2.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa viestiä selkeästi ja tilanteeseen sopivalla tavalla monipuolisissa ja vaativissa opiskelu- ja työtilanteissa.
Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B2.2 tai C1.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti ja pääosin ymmärrettävästi tavallisimmissa ennakoitavissa opiskelu- ja työtilanteissa.
Eurooppalaisen kielten oppimisen, arvioinnin ja opettamisen viitekehyksen (CEFR) asteikolla opiskelijan viestintätaidot ovat taitotasoa B1.1.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen+kaikki suulliset tehtävät 50%
Kirjoitustehtävät+kirjallinen lopputentti 50%
Jatkuva arviointi
Tentti