Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistyön johtaminen, työyhteisöt ja ryhmäilmiöt (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000CE81-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2019 - 16.05.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Laura Huhtinen-Hilden
  • Leena Unkari-Virtanen
  • musiikki virtuaali
  • Annu Tuovila

Vastuuopettaja

Annu Tuovila

Ryhmät

  • K0819S6
    Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää omasta ammattiroolistaan käsin työyhteisöjen käyttäytymistä ja erilaisia työelämän ryhmäilmiöitä. Opiskelija osaa analysoida johtamisen ja omien toimintatapojensa vaikutusta ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija oppii keinoja rakentaa onnistumisia johtamiseen, erilaisten ryhmien toimintaan, ryhmän luovuuden herättämiseen tai yhteistoiminnalliseen oppimiseen liittyviä tilanteissa. Opiskelija ymmärtää musiikkialan muutoksien vaikutuksia omaan työhönsä ja tunnistaa omia tulevaisuuden mahdollisuuksiaan oman ammatillisen historiansa, tavoitteidensa ja vahvuuksiensa valossa.

Sisältö

Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma. Työyhteisöjen vuorovaikutusilmiöt ja valmentavan johtamisen välineet. Ryhmäilmiöt ja ryhmän johtamisen keinot. Kehittäminen ja oppiminen yhteisöllisenä toimintana, kehittämistyön johtaminen. Musiikkipedagogin ja muusikon monenlaiset ammatilliset roolit ja niissä tapahtuneet muutokset. Työelämän muutosten vaikutukset omaan ammatti-identiteettiin. Oman ammattiuran ja osaamisen reflektointi ja dokumentointi esim. ePortfoliossa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.