Siirry suoraan sisältöön

Dokumenttikerronnan harjoitusprojektiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: KM00DB48

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee dokumentaarisen elokuvailmaisun teoriaa ja konventioita ja osaa toteuttaa dokumentaarisia keinoja käyttävän fiktiivisen harjoitustyön (mokumentin).
Opiskelija osaa tuottaa oman käsikirjoituksen fiktioformaatissa harjoitusprojektiin.
Opiskelja osaa soveltaa tuotantoprosessin suunnittelun ja kuvauskäytäntöjen osaamistaan harjoitusprojektissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa harjoituselokuvan kuvauksen ja valaisun kevyttä kalustoa hyödyntäen.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa harjoituselokuvan äänityksen kevyttä kalustoa hyödyntäen
Opiskelija osaa toteuttaa harjoituselokuvan äänisuunnitelman, kuvaleikkauksen sekä muut tarvittavat jälkityöt
Opiskelija tietää dokumentin ohjaamisen perusteet
Opiskelija osaa tehdä ennakkotutkimusta dokumenttiaiheesta ja kehitellä sen pohjalta pienimuotoisen dokumentin käsikirjoituksen dokumenttiprojektia varten

Sisältö

•Dokumentaarisen elokuvailmaisun teoria
•Harjoituselokuvan ideointi ryhmässä
•Harjoituselokuvan käsikirjoittaminen formaattiin
•Harjoituselokuvan toteutus (esituotanto, tuotanto, jälkituotanto)
•Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
•Dokumentin ohjaamisen perusteet
•Dokumenttiaiheen ennakkotutkimus
•Oman lyhytdokumenttikäsikirjoituksen kirjoittaminen
•Työskentely monikamerastudiossa

Esitietovaatimukset

Sisällöntuotannon perusteet tai vastaavat tiedot
Tekniikan perusteet tai vastaavat tiedot
Kuvauspaikkakäytännöt tai vastaavat tiedot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Siirry alkuun