3D-ohjelmistot; polygonimallinnus ja animaatio (15 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED23-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2021 - 31.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.09.2021 - 09.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Markku Luotonen
- Vastuuopettaja
- Markku Luotonen
- Ryhmät
-
KXE21S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED23
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Sisältö
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.