Siirry suoraan sisältöön

Trendit ja brändistrategiat (5 op)

Toteutuksen tunnus: KQ00BT61-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2020 - 31.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.02.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juha Ainoa
Vastuuopettaja
Merja Kosonen
Opintojakso
KQ00BT61
Toteutukselle KQ00BT61-3005 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Sisältö

- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida hyvin tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn. Opiskelija osaa analysoida tuotebrändejä. Opiskelija osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Siirry alkuun