Siirry suoraan sisältöön

VR- ja AR -tuotannon menetelmät ja työtavatLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: KD00DN42

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tuntee tämänhetkisten ja lähitulevaisuuden kaupallisten XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet
• osaa suunnitella teknologioihin laadukasta sisältöä
• osaa hyödyntää mm. VR- ja AR-sovelluksia ja -tekniikoita tuotekehityksessä ja erilaisten suunnittelutyökalujen tukena

Sisältö

• XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi ja aikataulutus
• projektinhallinta ja resurssointi
• tutustuminen 3D-mallinnustyökaluihin ja XR -teknologiaan
• pelimoottorien XR - valmiudet ja tuki

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Siirry alkuun