Kehykset ja kehystys; integroitu englannin kieli 3 opLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KI00CM12
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on antaa opiskelijoille tieto kehysten historiasta, merkityksestä, kullattujen ja muulla tavalla pintakäsiteltyjen pintojen vaurioiden syntymekanismeista ja vaurioiden syistä.
Oikeaoppinen kehystys ja siihen liittyvät materiaalit, työkalut ja menetelmät.
Englannin kieli - Opiskelija osaa käyttää ammattialansa englannin kieltä ja termistöä.
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti ja tehokkaasti englanniksi ammattialansa opiskelu- ja työtehtävissä, ja hän pystyy käyttämään englantia oman ammattitaitonsa kehittämisessä. Hän osaa toimia luontevasti monikulttuurisissa ympäristöissä ottaen huomioon viestintätilanteiden erityispiirteitä ja osallistujien kulttuuriset ja kielelliset lähtökohdat.
Opiskelija pystyy hankkimaan ammattialallaan tarvittavaa englanninkielistä tietoa eri lähteistä sekä käsittelemään ja välittämään sitä kirjallisesti ja suullisesti.
Opiskelijalla on realistinen käsitys kieli- ja viestintäosaamisestaan, ja hän asennoituu myönteisesti sen kehittämiseen ammattitaitonsa osana. Opiskelijan suulliset ja kirjalliset viestintätaidot vastaavat Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B2
Sisältö
Opintojakson aikana opiskelijat tutustuvat kehysten historiaan ja merkitykseen maalaustaiteen yhteydessä, oppivat tuntemaan kehysten vaurioitumismekanismeja sekä tutustuvat teoriassa ja case-study pohjaisesti erilaisiin materiaaleihin ja menetelmiin kehysten konservoinnissa.
Käytännön osuudessa käydään läpi erilaisia kehystystapoja maalaustaiteessa, kehystykseen liittyvät materiaalit, työvälineet ja menetelmät. Opiskelijat tekevät käytännön kehystystöitä.
Opintojakso toteutetaan konservoinnin ja kieltenopetuksen yhteisopetuksena. Teema on kehystyksen perusteet, kehysten historia ja konservointiin liittyvä englanninkielinen termistö.
Esitietovaatimukset
ei esitietovaatimuksia
Englannin kielen ammatillisen kieli- ja viestintätaidon omaksuminen edellyttää Eurooppalaisen viitekehyksen lähtötasoa B2
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä työsketelytavat ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Opiskelija ei pysty tai pystyy hyvin heikosti analysoimaan omia onnistumisia ja epäonnistumisia.
Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.