Unity Game DevelopmentLaajuus (5 op)
Tunnus: TT00EY83
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Ajoitus
16.04.2024 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 5000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_2025_MAKSULLINEN_JARJESTELMAVIOPE 2025 MAKSULLINEN JARJESTELMA
-
VIOPE_2024_MAKSULLINEN_JARJESTELMAViope TiVi (NonStop), vuosi 2024
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 5000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_2024_MAKSULLINEN_JARJESTELMAViope TiVi (NonStop), vuosi 2024
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop6VIOPE_NonStop6
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
Viope_nonstop_9Viope_nonstop_9
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
Viope_nonstop_11Viope_nonstop_11
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2023 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
Viope_nonstop_12Viope_nonstop_12
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
ATX22TV_Study_PackagesAvoin amk: NonStop opintopaketit
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop3VIOPE_NonStop3
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi
Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop3VIOPE_NonStop3
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi
Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
31.12.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
ATX22TVSAvoin amk: NonStop kevät 2022
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS and CampusOnline Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
Metropolia's Degree Student: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop4VIOPE_NonStop4
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi
Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop5VIOPE_NonStop5
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi
Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop5VIOPE_NonStop5
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi
Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop4VIOPE_NonStop4
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
CampusOnline Students via eform which can be find via https://campusonline.fi
Metropolia's Degree Student
- Go to https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
If you have problems with enrolling into this course or questions about it, please contact to viopesupport@metropolia.fi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop7VIOPE_NonStop7
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop7VIOPE_NonStop7
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStop7VIOPE_NonStop7
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
VIOPE_NonStopViope (NonStop)
-
ATX22TVNonStop virtuaaliopinnot vuosi 2022
-
VIOPE_2022_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄViope TiVi (NonStop), vuosi 2022
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS and CampusOnline Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
Metropolia's Degree Student: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
Ryhmät
-
ATX22TVKAvoin amk: NonStop kevät 2022
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Lisätietoja opiskelijoille
ENROLLING
Open UAS and CampusOnline Student via https://hakija.oma.metropolia.fi/
Metropolia's Degree Student: https://vw4.viope.com/login?org=metropolia
- Register to system -> Click the link “Enroll on the course”
- Choose any course of (NonStop).
- Fill the others fields
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.