PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KM00BQ57
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelun suunnittelun periaatteet ja osaa hyödyntää muotoiluajattelua palvelun kehittämisessä ja visualisoinnissa. Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun ja siihen vaikuttavien suunnittelu- ja johtamismetodien käsitteistön. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa omassa suunnittelutyössään.
Sisältö
- palvelumuotoilun, muotoilujohtamisen, muotoiluajattelun ja brändiajattelun käsitteistö ja menetelmät
- konseptisuunnittelun perusteet
- käyttäjä- ja kilpailija-analyysi
- asiakaskokemuksen hallinta
- asiakasnäkökulma
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- hallitsee palvelumuotoilun periaatteet ja soveltaa niitä palvelun kehittämisessä ja visualisoinnissa
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan
- ymmärtää palvelumuotoilun keskeisen käsitteistön
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- hallitsee palvelumuotoilun periaatteet ja soveltaa niitä palvelun kehittämisessä ja visualisoinnissa
- ymmärtää palvelumuotoilun keskeisen käsitteistön ja hakee palvelumuotoiluun uusia keinoja
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt