Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmoinnin syventävät opinnotLaajuus (5 op)

Tunnus: KX00ED40

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Sisältö

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

26.09.2024 - 11.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 18

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Turkka Loimisto
Vastuuopettaja

Turkka Loimisto

Ryhmät
  • KXE22S1XR
    XR Design

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Sisältö

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

28.09.2023 - 13.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Turkka Loimisto
Vastuuopettaja

Turkka Loimisto

Ryhmät
  • KXE21S1XR
    XR Design

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Sisältö

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

29.09.2022 - 14.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Turkka Loimisto
Vastuuopettaja

Turkka Loimisto

Ryhmät
  • KXE20S1XR
    XR Design

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Sisältö

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.