Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitiedon hallintaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LEBS301

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää markkinointitiedon merkityksen markkinoinnin suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa
- osaa hankkia, hallita ja arvioida tietoa
- tuntee tyypillisimmät kaupalliset tutkimustyypit, tutkimusmenetelmät ja –prosessin
- kykenee toteuttamaan sekä määrällisiä että laadullisia pienimuotoisia markkinatutkimuksia ja raportoimaan tutkimustulokset
- osaa ostaa tietoa: kykenee laatimaan tarjouspyynnön ja tutkimustoimeksiannon ja arvioimaan tiedontarjoajien palvelutarjontaa ja saamaansa tarjousta
- osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta

Sisältö

Markkinoinnin suunnittelussa ja seurannassa tarvittavan tiedon hankinta, hallinta ja arviointi:
- markkinointitutkimuksen perusteet, tutkimustyypit ja tutkimusprosessi
- määrällisen ja laadullisen tutkimuksen suunnittelu, tekeminen, analysointi ja raportointi ajanmukaisia menetelmiä ja välineitä käyttäen
- kaupallisten tutkimuslaitosten tarjontaan tutustuminen ja tiedon ostaminen
- projektityöskentelyyn harjaantuminen.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet
Tilastollinen analyysi

Siirry alkuun