Siirry suoraan sisältöön

Mediatuote-projektiLaajuus (6 op)

Opintojakson tunnus: TJ00AA66

Opintojakson perustiedot


Laajuus
6 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää eri media elementtien merkitykset ja käyttötavat ja osaa analysoida ja perustella elementtien valinnat ottaen huomioon käyttäjät ja käyttökontekstin. Lisäksi opiskelija pystyy arvottamaan eri suunnittelu- ja kehitysmenetelmät ja valitsemaan niistä projektiinsa sopivimmat teoreettisen ja käytännön tietämyksensä avulla.
-----
Opiskelija hallitsee tiimityön ja osaa toimia yhteisöllisesti tilanteen mukaan. Hän osaa kommunikoida ja viestittää käyttäen sopivia kanavia tiimin ja asiakkaan kanssa. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, kehittää projektin sekä kehittää käytettyjä käytäntöjä. Hän osaa valita, soveltaa ja perustella käytetyt suunnittelu-, käyttäjäkokemus- ja kehitysmenetelmät.

Sisältö

Projektin päämääränä on suunitella ja toteuttaa tuote oikealle asiakkaalle. Projekti yhdistää aikaisempien vuosien kokemuksen ja tietämyksen sekä kehittä näiden soveltamista erilaisiin konteksteihin.
- Suunnitella ja yhdistää eri medioita kokonaisuudeksi
- Käyttää erilaisia innovaatiomenetelmiä
- Oma-aloitteisesti etisä ja ottaa käyttöön uusia suunnittelun ja kehittelyn menetelmiä toteutustapoja
- Käyttää visuaalisen suunnittelun mentelmiä tuotteen käyttökokemuksen parantamiseksi
- Tuottaa sisältöä ottaen huomioon käytetyn media (teeksti, animaatio, 3D, grafiikka, audio, video ...)
- Arvioida ja testata käyttö- ja käyttäjäkokemusta projektin eri vaiheissa
- Huomioida käyttäjien, käyttökokemuksen tärkeys koko projektin ajalta
- Huomioida eri menetelmien vaikutukset tuotteen suunnitteluun
-----
- Halinnoida media ja pelin projektien prosessit oiealle asiakkaalle
- Ottaa huomioon käyttäjäkokemus osana kevyitä ja ketteriä kehitysmenetelmiä
- Muuntaa ja tuottaa ohjeistuksia projektin hallinnoinnin käytäntöihin
- Organisoida, dokumentoida ja arvioida omaa oppimisprosessia tiimissä

Esitietovaatimukset

Media Design and Integration, Orientation Project Interactive Web Application, Visual Design

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- Suunnitella ja yhdistää eri medioita kokonaisuudeksi
- Käyttää visuaalisen suunnittelun mentelmiä tuotteen käyttökokemuksen parantamiseksi
- Tuottaa sisältöä ottaen huomioon käytetyn media (teeksti, animaatio, 3D, grafiikka, audio, video ...)

-----

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- Halinnoida media ja pelin projektien prosessit oiealle asiakkaalle
- Ottaa huomioon käyttäjäkokemus osana kevyitä ja ketteriä kehitysmenetelmiä
- Arvioida ja testata käyttö- ja käyttäjäkokemusta projektin eri vaiheissa
- Muuntaa ja tuottaa ohjeistuksia projektin hallinnoinnin käytäntöihin
- Organisoida, dokumentoida ja arvioida omaa oppimisprosessia tiimissä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- Huomioida käyttäjien, käyttökokemuksen tärkeys koko projektin ajalta
- Huomioida eri menetelmien vaikutukset tuotteen suunnitteluun
- Käyttää erilaisia innovaatiomenetelmiä
- Oma-aloitteisesti etisä ja ottaa käyttöön uusia suunnittelun ja kehittelyn menetelmiä toteutustapoja

Siirry alkuun