Strateginen johtaminen ja transformaatio (5 op)
Toteutuksen tunnus: LY00GF73-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 10.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
-
13.09.2025 - 11.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma (YAMK, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Opettajat
- Helena Kuusisto-Ek
- Vastuuopettaja
- Kaija Haapasalo
- Ryhmät
-
L1225S6Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi amk , liiketalous
- Opintojakso
- LY00GF73
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
La 13.09.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Strateginen johtaminen ja transformaatio LY00GF73-3001 |
Online
|
La 04.10.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Strateginen johtaminen ja transformaatio LY00GF73-3001 |
Online
|
La 11.10.2025 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Strateginen johtaminen ja transformaatio LY00GF73-3001 |
Online
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen johtaminen kokonaisuuden ja oman työnsä kytkeytymisen siihen.
Opiskelija tunnistaa erilaisia strategisen johtamisen malleja ja työkaluja ja osaa soveltaa niitä kulloiseenkin tilanteeseen sopivasti.
Opiskelija ymmärtää erityisesti julkisen sektorin strategiatyön erityispiirteet ja eri vaiheet ja osaa analysoida miten hankintatoimi liittyy näihin.
Opiskelija tunnistaa muuttuvat osaamistarpeet osana strategista uudistumista ja kykenee kehittämään osaamista omassa työkontekstissaan.
Opiskelija kykenee viemään muutoksia läpi omassa organisaatiossaan, tuntee muutosjohtamisen yleiset periaatteet ja transformatiivisen johtamisen toimintamallit .
Sisältö
* Strategisen johtamisen kokonaisuus
* Strategisen johtamisen viitekehykset ja työkalut
* Osaamisen uudistaminen osana strategista johtamista
* Muutosjohtamisen periaatteet osana uudistumista
* Transformatiivinen johtaminen muutosten tukena
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan verkossa.
Oppimateriaalit
Opintojakson osaamistavoitteet, suoritustapa, kirjallisuus ja arviointi käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.
Lisätietoa helena.kuusisto-ek@metropolia.fi
Opetusmenetelmät
Opetus toteutetaan kokonaan verkossa.
Linkki Zoomiin alla
https://metropolia.zoom.us/j/62326073486
Tapaamiset
lauantai 13.9.2025 klo 9.00-15.00
lauantai 4.10.2025 klo 9.00-15.00
lauantai 11.10.2025 klo 9.00-15.00
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson työmäärä on opiskelijalle 27 h per opintopiste, joka jakaantuu seuraavasti:
Lähiopetus verkossa 21 h
Vertaistyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 74 h
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kiitettävä arvosana (K5) edellyttää oppimistehtävissä laajaa ja monipuolista perehtymistä opintojakson teorioihin ( vähintään kaksi kirjaa ja 4-6 artikkelia), niiden analyyttista pohdintaa ja kykyä soveltaa teorioita käytännön toiminnan kehittämiseen. Oppimistehtävistä ilmenee opiskelijan kyky muodostaa kokonaisnäkemys tarkasteltavasta asiasta. Kiitettävä oppimistehtävä sisältää myös oman oppimisen monipuolisen reflektion.
Hyvä arvosana (H4-H3) edellyttää oppimistehtävissä monipuolista perehtymistä opintojakson teorioihin, sekä pohdintaa ja soveltamista käytännön toiminnan kehittämiseen. Oppimistehtävistä syntyy osittainen käsitys tarkasteltavasta asiasta ja omaa oppimista on pohdittu jonkun verran.
Tyydyttävä arvosana (T2-T1) edellyttää osittaista perehtymistä opintojakson teorioihin ja jonkin verran kykyä kytkeä asiat käytännön toiminnan kehittämiseen. Oppimistehtävissä on käsitelty asioita, mutta kokonaisuus on jäsentymätön ja omaa oppimisen pohdintaa on vähän.
Esitietovaatimukset
Suoritettu alempi korkeakoulututkinto