Skip to main content

International Fashion MarketingLaajuus (5 cr)

Code: KX00EI08

Credits

5 op

Objective

After completing the course, the students are able to:
• manage the branding techniques and understand the importance of product development and delivery.
• understand the importance of managing communication strategies across all media.
• understand the importance of managing a wide market and different cultures.
• observe the international marketing strategies and channels in the clothing industry.
• create an international marketing plan for a fashion company based on targeted market research.

Content

Application of international marketing principles based on an extension of a company’s local marketing strategy, with special consideration for marketing identification, targeting, and decision-making internationally. Target market research, customer needs and behavior identification. The multinational processes of planning and executing the conception, pricing, offline and online promotion, as well as distribution of ideas, goods and services.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students have partly reached the goals of the course. They have adequately completed the set assignments.

Assessment criteria, good (3)

The students have successfully reached the goals of the course. They have successfully completed the set assignments applying learned information.

Assessment criteria, excellent (5)

The students have reached the goals of the course to an excellent degree. They have completed the set assignments applying learned information with distinction.

Assessment criteria, approved/failed

Pass:
The students have partly reached the goals of the course. They have adequately completed the set assignments.

Further information

Language of instruction: English.

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

25.01.2023 - 04.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Cultural Management & Fashion and Clothing

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • English
Seats

10 - 22

Degree programmes
  • Fashion and Clothing
Teachers
  • Päivi Lonka
  • Vaatetus Kulttuuripalvelut
Teacher in charge

Päivi Lonka

Groups
  • KXI20S1
    Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
  • KXI19S1
    Vaatetusalan tutkinto-ohjelma

Objective

After completing the course, the students are able to:
• manage the branding techniques and understand the importance of product development and delivery.
• understand the importance of managing communication strategies across all media.
• understand the importance of managing a wide market and different cultures.
• observe the international marketing strategies and channels in the clothing industry.
• create an international marketing plan for a fashion company based on targeted market research.

Content

Application of international marketing principles based on an extension of a company’s local marketing strategy, with special consideration for marketing identification, targeting, and decision-making internationally. Target market research, customer needs and behavior identification. The multinational processes of planning and executing the conception, pricing, offline and online promotion, as well as distribution of ideas, goods and services.

Location and time

Metropolia, Arabian kampus: Hämeentie 135 D, Helsinki
Lähiopetuksen ajoitukset (mahdolliset muutokset ilmoitetaan osallistujille)
25.1. / 8.2. / 15.2. / 7.3. / 14.3. / 21.3. klo 9 - 12
1.2. / 28.3. / 3.4. klo 9 - 15:30
80% läsnäolo lähiopetukseen vaaditaan kurssin suorittamiseksi

Materials

Etukäteismateriaalia / -luettavaa ei vaadita. Kirjat ja muu suositeltava oppimateriaali ilmoitetaan kurssin kuluessa

Teaching methods

Lähiopetus
Yksilötyöskentely sekä ryhmätyöt

Employer connections

-

Exam schedules

ei tenttiä
kurssityön palauttaminen ajallaan sekä hyväksyttävästi suorittaminen vaaditaan

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Työsketelyyn varattujen tuntien jakautuminen:
35 tuntia lähiopetus sekä ryhmätehtävät tunneilla
40 tuntia oppimistehtävien valmistelua
60 tuntia itsenäistä opiskelua

Content scheduling

ilmoitetaan ensimmäisellä lähiopetuskerralla

Further information

Perustietoja muoti-ja vaatetusalasta tai brändäyksestä/markkinoinnista ei vaadita mutta suositeltavaa. Metropolian opiskelijoilta vaaditaan "Brändi ja markkinointi" kurssin suorittaminen
Kurssin suorittaminen vaatii lähiopetukseen osallistumista sekä kurssitehtävien palauttamista hyväksytysti sekä annetussa aikataulussa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Assessment methods and criteria

Arvioinnin painotus:
40% kurssitehtävä
40% tuntitehtävät (yksilö- tai ryhmätehtävät)
20% tuntiaktiivisuus ja osallistuminen

80% läsnäolo lähiopetukseen vaaditaan kurssin suorittamiseksi

Further information

Opintojakso toteutetaan englannin kielellä.