Siirry suoraan sisältöön

Liikegrafiikka ja efektitLaajuus (15 op)

Tunnus: KM00ES22

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.

Sisältö

• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Samuli Homanen
  • Lauri Huikuri
Vastuuopettaja

Samuli Homanen

Ryhmät
  • KXE22S1LG
    Visuaalisen viestinnän muotoilu - Liikkuva grafiikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.

Sisältö

• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

13.09.2023 - 10.11.2023

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Samuli Homanen
  • Lauri Huikuri
Vastuuopettaja

Samuli Homanen

Ryhmät
  • KXE21S1LG
    Visuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.

Sisältö

• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.