Psychology and Interaction in ManagementLaajuus (5 cr)
Code: S000EA38
Credits
5 op
Objective
The student is able to integrate the knowledge base of managerial psychology into the the activities and interactions of organizations and work communities.
The student is familiar with internal and external communications that are essential in organization management as well as the different types of managerial communication. The student can see him/herself in a role that involves planning, implementing and developing strategic and daily communications. He/she acquires models and methods of enhancing communication and interaction. The student can use the social media and other tools and channels of digital communication. He/she can also communicate in multidisciplinary and international networks.
Content
- Fundamentals of managerial psychology
- Planning and implementation of organizational strategic communications
- Managerial communication models
- Types and examples of managerial communication: daily communication, leadership communication, change management communication, crisis communication, influence communications
- Digital tools and communication in the social media
- Communication in the Internet and networks
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility
Assessment criteria, approved/failed
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life
Further information
Recognition of Prior Learning
The student can apply for recognition of prior learning if he/she has completed corresponding university-level studies and/or has been responsible for communications in an organization
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 65
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
- Master's Degree Programme in Service and Business Management in Health Care and Social Services
Teachers
- Satu Mattila
- Helena Miettunen
- Petra Heino
Teacher in charge
Helena Miettunen
Groups
-
L0921S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S2021S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija pystyy integroimaan johtamisen psykologian tietoperustan organisaatioiden ja työyhteisöjen toimintaan ja siinä tapahtuvaan vuorovaikutukseen.
Opiskelija hallitsee johtamistehtävissä tarvittavan yhteisön sisäisen ja ulkoisen viestinnän perusteet ja esimiesviestinnän osa-alueet.
Hän on sisäistänyt roolinsa organisaation strategisen viestinnän ja päivittäisviestinnän suunnittelijana, toteuttajana ja kehittäjänä.
Hän omaksuu malleja ja toimintatapoja, joilla viestintää ja vaikuttamista voi tehostaa ja yhteisön vuorovaikutusta edistää.
Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisia medioita ja muita digitaalisen viestinnän välineitä ja kanavia.
Hän osaa viestiä myös monialaisissa ja kansainvälisissä verkostoissa.
Content
• johtamisen psykologian perusteet
• organisaation strategisen viestinnän suunnittelu ja toteutus
• esimiesviestinnän malleja
• esimiesviestinnän osa-alueita ja tapausesimerkkejä: päivittäisviestintä, johtamisviestintä, muutosviestintä, kriisiviestintä, vaikuttajaviestintä, eri sukupolvien välinen viestintä
• digitaaliset työkalut ja viestintä sosiaalisissa medioissa
• viestintä ja vaikuttaminen verkossa ja verkostoissa
Location and time
Johtamisen psykologian osuus: Helena Miettunen, läsnäololuennot ja harjoitukset: 6.9. klo 13-16 ja 1.11. klo 9-12. (päivitetty syyskuussa; aiemmassa aikataulussa oli 10.11.2022). Viestinnän osuus: Satu Mattila 14.9., 4.10., 3.11. ja 1.12.
Teaching methods
Luennot ja harjoitukset
Completion alternatives
Ei muita suoritustapoja
Further information
Kurssiavain joh123
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään.
Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön.
Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen.
Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita.
Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin arvosanaksi tulee 5, kun:
Opiskelija pystyy integroimaan johtamisen psykologian tietoperustan organisaatioiden ja työyhteisöjen
toimintaan ja siinä tapahtuvaan vuorovaikutukseen.
Opiskelija hallitsee johtamistehtävissä tarvittavan yhteisön sisäisen ja ulkoisen viestinnän perusteet ja
esimiesviestinnän osa-alueet.
Hän on sisäistänyt roolinsa organisaation strategisen viestinnän ja päivittäisviestinnän suunnittelijana,
toteuttajana ja kehittäjänä.
Hän omaksuu malleja ja toimintatapoja, joilla viestintää ja vaikuttamista voi tehostaa ja yhteisön
vuorovaikutusta edistää.
Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisia medioita ja muita digitaalisen viestinnän välineitä ja kanavia.
Hän osaa viestiä myös monialaisissa ja kansainvälisissä verkostoissa.
Further information
AHOT
Opiskelija on suorittanut vastaavan sisältöiset YAMK- tai yliopisto-opinnot ja/tai hän on toiminut organisaation vastuullisissa viestintätehtävissä.