MarkkinointioikeusLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: LEBS204
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa yrityksen ja tuotteen markkinointia koskevaa keskeisintä lainsäädäntöä työtehtävissään. Opiskelija ymmärtää immateriaalioikeuksien merkityksen tuotekehittelyn ja mainonnan näkökulmasta. Opiskelija tiedostaa kilpailulainsäädännön tuomat rajoitteet yritystoiminnassa.
Opiskelija oppii tunnistamaan oikeudelliset ongelmatilanteet ja opiskelija osaa hankkia oikeudellista tietoa eri lähteistä. Hän harjaantuu myös loogista ja kriittistä ajattelua vaativissa oikeudellisessa ongelmanratkaisussa.
Sisältö
Markkinointioikeuden painopistealueet:
- Aineettomien oikeuksien merkitys yritystoiminnassa
- Elinkeinonharjoittajan suoja vilpilliseltä kilpailulta
- EU:n ja Suomen kilpailulainsäädäntö
- Kuluttajansuojalainsäädäntö ja kuluttajaviranomaiset
- Yksityisyydensuojan huomioonottaminen markkinoinnissa
-kulutusluotot markkinointikeinona