Skip to main content

Planning and Analysis of MarketingLaajuus (5 ECTS)

Course unit code: MASA

General information


Credits
5 ECTS

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen kokonaisstrategian osana ja osaa suunnitella markkinointia ja sen osien toteuttamista. Hän ymmärtää tiedon ja vuorovaikutuksen merkityksen markkinoinnin perspektiivistä. Hän osaa analysoida markkinointia erilaisten markkinoinnin suuntausten ja mallien pohjalta.
-----
Opiskelija saa ymmärryksen ja työkalut markkinoinnin suunnitteluun ja analysointiin yrityksen kokonaisstrategian osana. Häntä rohkaistaan tekemään itse perusteltuja kehitysehdotuksia

Content

• markkinoinnin käsite ja rooli organisaation strategiassa
• markkinointitiedon merkitys ja hallinta
• ostokäyttäytyminen
• markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
• markkinoinnin seuranta ja kehittäminen
-----
Opiskelija tunnistaa markkinointiajattelun perinteiset ja uusimmat kehityskaaret ja ymmärtää niiden soveltuvuuden yrityksen kokonaisstrategiaan. Hän perehtyy markkinoinnin käsitteisiin kuten markkinointitutkimus, markkinatutkimus, asiakastietokanta, markkinoinnin suhdeverkosto, STP-kehikko, CRM, asiakkuuden hallinta, brändi, markkinoinnin vuosi- ja kampanjasuunnitelma ja markkinoinnin kilpailukeinot: 4 P ja 4 C.

Further information

Luennot 35 t
Harjoitus 40 t
Ryhmä/itsenäinen työskentely 58 t

Go back to top of page