Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja analysointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: MASA

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen kokonaisstrategian osana ja osaa suunnitella markkinointia ja sen osien toteuttamista. Hän ymmärtää tiedon ja vuorovaikutuksen merkityksen markkinoinnin perspektiivistä. Hän osaa analysoida markkinointia erilaisten markkinoinnin suuntausten ja mallien pohjalta.
-----
Opiskelija saa ymmärryksen ja työkalut markkinoinnin suunnitteluun ja analysointiin yrityksen kokonaisstrategian osana. Häntä rohkaistaan tekemään itse perusteltuja kehitysehdotuksia

Sisältö

• markkinoinnin käsite ja rooli organisaation strategiassa
• markkinointitiedon merkitys ja hallinta
• ostokäyttäytyminen
• markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
• markkinoinnin seuranta ja kehittäminen
-----
Opiskelija tunnistaa markkinointiajattelun perinteiset ja uusimmat kehityskaaret ja ymmärtää niiden soveltuvuuden yrityksen kokonaisstrategiaan. Hän perehtyy markkinoinnin käsitteisiin kuten markkinointitutkimus, markkinatutkimus, asiakastietokanta, markkinoinnin suhdeverkosto, STP-kehikko, CRM, asiakkuuden hallinta, brändi, markkinoinnin vuosi- ja kampanjasuunnitelma ja markkinoinnin kilpailukeinot: 4 P ja 4 C.

Lisätiedot

Luennot 35 t
Harjoitus 40 t
Ryhmä/itsenäinen työskentely 58 t

Siirry alkuun