Asiakaspalvelu ja myyntityön psykologiaLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: SO00AA40
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa asiakaspalvelun perusteet ja pystyy analysoimaan omaa asiakaspalveluasennetta. Hän ymmärtää oikeanlaisen palveluasenteen ja vuorovaikutustaitojen merkityksen asiakaspalvelussa. Opiskelija pystyy arvioimaan asiakassuhteen ja palveluprosessien merkityksen organisaation tuottavuuteen ja kannattavuuteen.
Hänellä on kyky kohdata erilaisia ihmisiä ja selviytyä myös vaikeista asiakaspalvelutilanteista. Hän ymmärtää myyntityön psykologian perusteet
Sisältö
Asiakaspalvelun perusteet, asiakkaiden tarpeet, valinnat ja markkinakäyttäytyminen, markkinoinnin tavoitteet ja kilpailukeinot, mm. laatu ja osaamisen tuotteistaminen, myyntityön psykologia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Lisätiedot
Opintojakso jakautuu kahteen osaan: asiakaspalvelu 2 op ja psykologia 1 op.