Siirry suoraan sisältöön

Grafiikka ja animaatioLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: TT00AA44

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja menetelmät. Hän osaa myös mallintaa ja visualisoida fysikaalisia ilmiöitä.

Sisältö

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- fysiikkamallinnus

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit, Ohjelmoinnin Perusteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Fysiikkamallinnus:
- opiskelija osaa mallintaa yksinkertaisia fysikaalisia ilmiöitä

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Fysiikkamallinnus:
- opiskelija osaa mallintaa yksinkertaisia fysikaalisia ilmiöitä, ja visualisoida niitä OpenGL-kirjastolla

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Fysiikkamallinnus:
- opiskelija osaa mallintaa fysikaalisia ilmiöitä, ja visualisoida niitä OpenGL-kirjastolla
- opiskelija osaa hyödyntää fysiikkamallinnukseen tarkoitettuja kirjastoja

Siirry alkuun