Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyöLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KU00AA26
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää tapahtumatuotannon merkityksen markkinoinnin ja mainonnan välineenä. Hän osaa suunnitella asiakkaalle tavoitteellisen tapahtuman ja ymmärtää tulosten mittaamisen tavat ja merkityksen. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yhteistyön mekanismit molempien osapuolten kannalta.
Sisältö
- Brändi ja sen merkitys
- Sponsorointi ja yhteistyö tuottajan näkökulmasta
- Sponsorointi ja yhteistyö yhteistyökumppanin näkökulmasta
- Yhteistyösopimuksen tekeminen
- Tapahtuma markkinointimixin välineenä
- Tapahtuman muodot
- Promotointi
- Tarjouksen tekeminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää tapahtumatuotannon osaksi markkinointia ja mainontaa. Opiskelija tunnistaa sponsoroinnin ja yritysyhteistyön peerusmekanismeja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija kykenee kulttuurialan ammattilaisena osallistumaan yritysyhteistyöhön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista.